Žurnāls profi Latvija sadarbībā ar Zemnieku saeimu šoruden jau ceturto reizi rīkoja Lauksaimnieku auto dienu, kurā aktuālākos pilnpiedziņas auto, kā arī vairākus komercauto modeļus izmēģināja to mērķauditorija un potenciālie pircēji – lauksaimnieki un mežsaimnieki. Pasākums notika sporta kompleksā 333, DBS autoskolas un trases instruktoru uzraudzībā. Vairāk nekā 30 jaunākos automobiļus bija iespēja testēt gan bezceļa apstākļos, gan uz šosejas. Tāpat klātesošie varēja iepazīties ar pasākuma partneru Baltic Agro Machinery, Väderstad, Yara Latvija, Dotnuva Baltic, Swedbank un Makita jaunāko piedāvājumu. Jāpiebilst, ka pasākumu apmeklēja ap 200 viesu un viņu kopējais viedoklis bija visnotaļ pozitīvs, kas ir ļoti labs stimuls Lauksaimnieku auto dienu, kā ikgadēju tradīciju, turpināt arī nākamajā rudenī.
Šajā reportāžā iepazīstinām ar zemnieku iespaidiem par testētajiem automobiļiem.
Edgars Mūrnieks, z/s Auziņas
Šoreiz ar kolēģiem nolēmām auto izmēģināt atbilstoši trim klasēm – Audi e-tron kā elektrisko, Ford Ranger Raptor kā bezceļa mašīnu un Kia Sorento kā ģimenes automobili.
Ford Ranger Raptor acīmredzami ir galvastiesu pārāks par konkurentiem. Ne tikai dinamikas, bet arī komforta un vadāmības ziņā: salīdzinot ar aktuālo Hilux, tam ir mīkstāka piekare, un mašīnas reakciju ziņā tu nejūties, ka sēdētu pie masīva džipa stūres. Cita lieta, ka jāpierod pie Raptora gabarītiem, īpaši platuma.
Protams, šāda tipa mašīnas izvēlē galvenais būs praktiskie apsvērumi un noteikti parametri, bet Raptor ļoti labi savieno dažādas īpašības, un tam nav konkurentu braukšanas prieka ziņā. Pus pa jokam, pus nopietni var teikt, ka Raptor ir ideāls zemnieka auto, ko var izmantot darbam, bet var arī aizbraukt uz balli.
Biju jau agrāk metis acis uz Sportage, jo esmu KIA fans, tāpēc bija interesanti ievērtēt Sorento – tieši kā potenciālu ģimenes auto ar ietilpīgu salonu un nedaudz paaugstinātu klīrensu.
Manuprāt, cena atbilst saturam un, godīgi sakot, šķiet pat par zemu. Jo pie stūres rodas sajūta, ka esi augstākas klases mašīnā. Komforts, veids, kā auto brauc, ergonomika atbilst premium klasei. Man nešķiet, ka Sorento būtu sliktāks kā līdzvērtīgs dārgo marku auto. Ja salīdzina ar Volvo XC60 un XC90, kas arī ir patīkami braucamie, KIA noskaņas ziņā ir kosmiska, bet Volvo – askētisks.
Citroen Berlingo šajā izpildījumā ir riktīgs ģimenes autiņš! Mašīna ir pārbaudīta praksē – ļoti praktiska, pietiekams klīrenss. Dizains var patikt vai nepatikt, bet Berlingo var iztēloties arī kā vienīgo ģimenes auto: ietilpīgs, parocīgs ģimenei ar bērniem, daudz vietas visādiem sīkumiem, plus salona vienkāršo apdari nav tik ļoti žēl apskādēt. Laba cena.
Audi e-tron ir iespaidīga jauda, skaists salons, bet grūti iedomāties kā ģimenes auto – negribas domāt, kā bērni ar kājām spers pa smalkajām atzveltnēm.
Toms Zuika z/s Dūži
Izskatot pikapus, mēs vērtējam, cik var ielikt kravas kastē, kāda ir kravnesība, cik var vilkt, kāds motors, cik liels klīrenss un kāda ir cena. Bet vienlaikus, protams, gribas, lai auto labi izskatās un ir ar patīkamu salonu, jo mēs daudz laika pavadām pie stūres, tāpēc ergonomika un apdares materiāli ir ļoti svarīgi, tāpat arī aprīkojums. Ar jauno Mitsubishi L200 iepriekš nebiju braucis – bija pieredze ar Toyota pikapu un vecākiem Mitsubishi modeļiem. Mitsubishi ir ļoti laba cena, bet man gaita šķita pārāk cieta un, salīdzinot ar Ford Raptor, likās, ka bezceļā neiet tik labi. Dizaina ziņā L200 jaunais priekšgals izskatās moderns un pat elegants.
Ford Ranger Raptor ir foršs, bet, ja godīgi, es neredzu tos 54 tūkstošus, it īpaši kabīnē, kur es par tādu naudu gaidītu labākus materiālus. Pašlaik sliecos par labu Ford Ranger Wildtrak. Ārējais izskats nav tik iespaidīgs, bet nedomāju, ka tas ir desmit tūkstošus vērts.
Intars Roze, z/s Kamenes
Ikdienā pats braucu ar Volkswagen Amarok, tādēļ vispirms izteikšos par pikapu Ford Ranger Raptor. Tas bija pārliecinošs visos apstākļos – it īpaši bezceļā. Piekare ir vienkārši fenomenāla. Kopumā izdevusies mašīna, taču arī cena ir iespaidīga.
Volvo XC90 ir labs piedāvājums par pieejamo aprīkojumu. KIA Sorento arī patika, taču manuprāt cena par augstu.
Audi e-tron bija man dzīvē pirmais izmēģinātais elektroauto. Savāda sajūta, ka nav dzirdama dzinēja skaņa. Pēc braukšanas izjūtām – raķete. Uzrāviens nenormāls. Ja ar laiku tiks izgudroti labāki akumulatori, kas būs vieglāki un nodrošinās lielāku nobraukumu, varēs apsvērt arī elektromobiļa iegādi.
Uvis Slakteris, SIA Mālnieki
Ford Ranger Raptor ir fantastiska piekare, pa testētajiem pauguriem iet pāri neticami. Ja vēl dzinējs būtu mazliet jaudīgāks.
Volvo XC90 – šajā klasē visi cenšas iekļauties zem 60 000 eiro un šim auto par to naudu ir ļoti labs aprīkojums. Cerams, ka ir novērstas sākotnējās problēmas ar putekļu iekļūšanu salonā, ko varēja novērot pirmajiem modeļiem.
Audi e-tron ir mana pirmā pieredze ar elektroauto. Bija iespēja paskatīties uz nākotni. Uzrāviens ļoti labs, salons plašs un ērts. Taču cena ir par augstu un baterija tomēr ierobežo kustības brīvību.
KIA Sorento uzrunāja dizains, bet salons patika vislabāk no visiem testētajiem auto – ļoti plašs un ērts, arī tehnoloģijas un aprīkojums augstā līmenī. Ieslēdzot pagriezienu indikatoru, panelī rāda sānu attēlu – tas tāds patīkams sīkums. Cena gan likās nedaudz par augstu šīs markas automašīnai.
Alfa Romeo Stelvio bija ekstravagantākā mašīna šodien. Esmu ar šīs markas auto gana daudz braucis, jo vairākiem mūsu uzņēmuma darbiniekiem ir Alfa Romeo. Provocē uz agresīvu braukšanu. Patīk cilvēkiem, kas vēlas atšķirties. Man, kā praktiķim tomēr vajadzētu kaut ko piezemētāku.
Aigars Putra, z/s Pīlādži
Man ir diezgan liela pieredze ar Ford Ranger pikapiem. Vairākus gadus ikdienā braucu ar šo auto, bet šogad iegādājos jaunu Ford Ranger, bet Wildtrak izpildījumā. Raptor versija manuprāt ir vairāk piemērota sportam vai izklaidei pa bezceļiem, turklāt šāds Ranger neapšaubāmi izskatās iespaidīgāk. Taču ikdienas braukšanai šķiet ērtāks mans Wildtrak.
Armands Magone, z/s Kaktiņi
Pašam ir doma iegādāties pikapu, tādēļ ar interesi piedalījos šajā pasākumā. Mitsubishi L200 šķita gana ērts, izskatīgs un arī cena ir laba. Ikdiena darbam varētu būt laba mašīna.
Dzintars Antāns, z/s Paugurīši
Audi Q7 ir labs trīslitru dīzeļdzinējs, kas nodrošina gan saprātīgu degvielas patēriņu, gan visnotaļ pieņemamu dinamiku. Kopumā jāatzīst, ka šī ir teicama biznesa klases mašīna, ko pierāda arī tās popularitāte uz mūsu ceļiem
Ford Ranger Raptor ir pilnīgi cita tipa mašīna. Man kā medniekam tā droši vien būtu ļoti laba medībās.
Volvo XC90, protams, ir patīkama mašīna, taču prasītos lielāks dzinējs. Turklāt jāatzīst, ka pašiem jau ir pasūtīts jauns šāds auto un plānots, ka drīzumā tas būs klāt.
Maigonis Mediņš, z/s Ozollejas
Suzuki Vitara patīkami pārsteidza, jo ar šīs markas automašīnām līdz šim nebija nācies saskarties. Bezceļos ļoti labs, turklāt jāatzīmē, ka ļoti pievilcīga cena par pilnpiedziņas krosoveru.
Škoda Kodiaq arī bija pārliecinošs bezceļos un tam ir labs aprīkojums, taču arī cena uzreiz augstāka.
Andris Eklons, z/s Murķīši
Mercedes-Benz GLE bija iespaidīgas tehnoloģijas. Kopumā viss ļoti pārdomāts, vienkārši bauda braukt.
Mitsubishi L200, kā jau šādam pikapam pienākas, ir kārtīgs darba rūķis, konstrukcijā vienkāršs un robusts.
Jeep Wrangler izmēģināju gan pa meža celiņiem un smiltīm, gan pa kalniem un lejām. Šis auto pierāda ka patiešām ir džips.
Ford Transit Custom buss atstāja ļoti patīkamu iespaidu. Patīkami braukt, labs un ērts ģimenes auto, viss labi pārredzams.
Ingars Ronis, z/s Kraujas
Pašam ikdienā ir Totota Hilux, taču tas nav tik ērts braucieniem ar ģimeni uz pilsētu, tādēļ meklēju kādu krosoveru. Ieinteresēja Škoda Kodiaq un ar prieku to izmēģināju. Tiešām biju patīkami pārsteigts. Kopumā varu teikt, ka auto ļoti patika, bet salona ietilpības un iekārtojuma ziņā patika arī bērniem.
Andris Empelis, iu Kurpnieku ogas
Ford Ranger Raptor pa meža ceļu gāja ļoti labi, kārtīgs Raptor – robusts kaujas aparāts. Piekare un amortizatori strādā vienkārši fantastiski.
Par Alfa Romeo Stelvio varētu pat teikt, ka tas ir tieši tāds auto, kā man patīk – kārtīga jauda un dinamika, laba vadāmība. Protams jārēķinās ar degvielas patēriņu, bet auto gāja tiešām labi.
Edgars Krišjānis, z/s Līvi
Mans galvenais intereses objekts šodien bija Škoda Superb Scout. Manai sievai iegādājāmies pašu mazāko šīs markas modeli, tāpēc gribējās noskaidrot, ko spēj pats lielākais. Manuprāt, Superb Scout piedāvā ļoti labu tehnikas, aprīkojuma un cenas attiecību. Īpaši patika adaptīvā piekare.
Mercedes-Benz GLE ir grandiozs automobilis, kas pilnībā attaisno Mercedes vārdu. Tas izpaužas gan komfortā, gan izskatā, gan apdarē. Pats neesmu apvidus automobiļu entuziasts, bet GLE atstāja ļoti labu iespaidu.
Kad iekāp Alfa Romeo Stelvio, jūties kā sporta automašīnā. Tas vairs nav ikdienas braucamais! Potenciāls, kas tajā ielikts, Latvijas apstākļos nav izmantojams, taču tajā pašā laikā pie stūres ir ļoti interesanti.
Kā man šķiet, ka Mazda MX-30 ir ideāls pilsētas automobilis – dinamikas, gaitas rezerves un varbūt pat praktiskuma ziņā. Salona aizmugurējā daļa varbūt ir pašaura, bet, ja pasažieri ir bērni, tad neko vairāk arī nevajag.
Guntis Krūmiņš, z/s Lapsas
Suzuki Vitara izrādījās neliela, izveicīga un ņipra mašīna – biju patīkami pārsteigts!
Savukārt Jeep Wrangler manuprāt ir tāds kārtīgs kara cirvis! Stilīgs auto, bet grūti iedomāties tā izmantošanu ikdienas gaitās.
Imants Mamis, z/s Veiksmes
Mūsu ģimenes mašīnai Škoda Octavia ir jau 12 gadu, kalpojusi no “nullītes”, un, ja no virsbūves nemuktu krāsa, citu sūdzību nav. Var teikt, ka esam Škoda fani. Tagad gribas augstāku auto, kurā ērti iekāpt un kas ir piemērots lauku ceļiem. Tāpēc skatāmies uz Kodiaq, un iespaidi pagaidām pozitīvi.
Ford Ranger Raptor ir iespaidīgs braucamais, bet tādu naudu dzīt uz lauka dubļos nav jēgas. Godīgi sakot, es šaubos, vai citi kolēģi, kuri par to šodien interesējas, ar to brauks pa laukiem un vadās degvielas mucas. Tad jau drīzāk Raptor vēl “jāpietūnē” un tad varēs forši braukt pa Rīgas bāriem.
Mitsubishi L200 vairāk atbilst saimniecībai un ikdienas braukšanām. Mums te vairāk iznāca braukt sarežģītā apvidū, tāpēc grūti novērtēt gaitu, bet man patika L200 ergonomika – stingri ērts un patīkams auto.
Mazda MX-30 ir elektromobilis un tāpēc, ja noliek malā akumulatoru izgatavošanas jautājumu, saudzīgāks dabai. Mazda ir kompakta, ērta, fiksa. Vienīgais trūkums ir nelielais akumulators – būtu labi, ja varētu nobraukt nevis 200, bet kādus 300 km.
Rūdis Eiduks, z/s Vecskolas
Mercedes-Benz GLE ir ļoti komfortabla automašīna, piemērota tieši ikdienas braucieniem, bet es to drīzāk redzu kā pilsētnieka, nevis laucinieka braucamo. Lai vai kā, šajā modelī tiešām var just premium klasi.
Mercedes-Benz Vito man šķiet ļoti foršs ģimenes auto, un, ja ar pilnpiedziņu, tad es to redzu arī kā ļoti labu lauksaimnieka braucamo.
Volvo XC60 negaidīti un patīkami pārsteidza ar spējām meža ceļos. Varētu domāt, ka tā ir pilsētas mašīna, kam pilnpiedziņa domāta, lai ziemā nepaliktu kupenā, bet biju pārsteigts, cik labi Volvo brauc smiltīs, lai gan mašīnai nav diferenciāļu bloķēšanas, un aizmugurējo tiltu automātiski pieslēdz ar sajūgu. No ārpuses XC60 izskatās salīdzinoši kompakts, un tas ir labi, jo nav visu laiku jādomā par gabarītiem, jo īpaši sarežģītos braukšanas apstākļos. Vienlaikus Volvo salons ir pietiekami plašs un ērts.
Ļoti patika Alfa Romeo Stelvio, mans šodienas favorīts! Stelvio ir auto ārpus klasēm, pats par sevi. Tas nav tradicionālais vācietis vai japānis, bet neparasts itālis, vairāk tā kā no malas – dinamisks un patīkams! Jā, tas nav domāts mežam vai laukam, tas nav lauksaimnieka ikdienas mašīna, ar to jābrauc pa asfaltu, varbūt grants ceļu. Bet, tā kā man ir trīs benzīna mašīnas un viena no tām ir Subaru Impreza STi, es šādu dinamiku un asumu ļoti novērtēju. Turklāt, kad brauc normālā režīmā, Stelvio ir patīkams un komfortabls.
Šodien izdevās izmēģināt abas Mitsubishi L200 versijas – ar manuālo kārbu un automātu – un labāk tomēr patika manuālā versija.
Jūs varētu interesēt arī
Fotoreportāža: AGTECH klientu dienas Brankās
Ieskats šajās dienās notiekošajās AGTECH klientu dienās.