Menu




Toyota Highlander - pirmie iespaidi

Tehnikas tests 17.02.2021   

image for article

Reklāma

Profi banner

Profi banner



Toyota Highlander ir viens no mid-size kategorijas krosoveru celmlaužiem, taču līdz Eiropas autotirgum izlauzies vien 20 gadus un četras paaudzes pēc modeļa pirmizrādes. Iespējams, ka jaudīgu dīzeļ-SUV lutinātā Eiropa agrāk nebija gatava gandrīz piecus metrus garam, septiņvietīgam amerikāņu krosoveram ar benzīna hibrīddzinēju.

Tomēr, vieglo turbodīzeļu zvaigznei dziestot un savulaik tik plaši iecienītajam Land Cruiser kļūstot par marginālu izvēli, Toyota ir gatava atkārtot RAV4 ofensīvu, tikai klasi augstākā līgā. Jaunais Highlander ar ražotāja kodu XU70 jau ieņēmis vietu praktiski visu Eiropas valstu Toyota mājaslapās, izņemot Lielbritāniju. Iemesls šoreiz nav Brexit, bet gan lēmums nepiedāvāt Highlander kreisās puses satiksmei - vēl jo vairāk tāpēc, ka Japānā un Austrālijā šo modeli pazīst kā Toyota Kluger.

Highlander ražots Prinstonā, ASV uz Toyota GK-A platformas, ko dala ar tādiem labi pazīstamiem modeļiem kā Camry un RAV4. Vienīgais mūsu tirgum pieejamais spēka agregāts ir 2,5 litru četrcilindru benzīna dzinējs, kas savienots ar diviem jaudīgiem elektromotoriem. Viens no tiem griež aizmugurējos riteņus, tā kļūstot par elektriskās i-AWD pilnpiedziņas sistēmas mugurkaulu.

Kāds tas ir?

Pieņēmums, ka Ziemeļamerikas Toyotas ir vai nu ārkārtīgi primitīvas vai tikpat brutālas, būtu jāaizmirst. Highlander dizains pārstāv jauno, krietni elegantāko Toyota stila virzienu, kam raksturīga tehno ietekme un noapaļotas, vizuāli saistītas virsmas. Tāpēc vien Highlander izskatās lepnāks un augstvērtīgāks par stūraino RAV4.

Priekšējie LED starmeši ar manuālu augstuma regulēšanu ir standartā, kamēr aizmugurējā optika veidota, paļaujoties uz senākiem risinājumiem. Garš un plats izvalcējums sniedzas no durvju apakšas līdz pakaļējam spārnam. Tā uzdevums ir kompensēt Highlander proporciju īpatnību: aizmugurējās durvis ir manāmi platākas par priekšējām, it kā tas būtu pagarinātais modelis.

Iespaidīgo Toyota Highlander tēlu papildina komfortabls un plašs salons. Sēdekļu apdare divās no trim komplektācijām ir no īstas, perforētas ādas, tā pietuvinot krosoveru luksusdivīzijas Lexus ražojumiem. Vienkāršais stūres rats un markai tipiskais funkciju pogu izvietojums gan visu noliek atpakaļ vietās.

Citās Eiropas Toyota neredzēts jaunums ir platekrāna 12,3 collu centrālais displejs. Tas ir skārienjutīgs, taču galvenās izvēlnes ir pieejamas ar tiešo taustiņu palīdzību, Grafiskais risinājums ir kvalitatīvs, un ekrāna procesors - ātrs, tomēr sablīvētie klimata iekārtas simboli un dažādotais šrifts reizēm apgrūtina uztveri. Par laimi, daudzas komforta funkcijas ir dublētas ar pogām, bet skaļuma un izvēlnes grozāmsvira vienlaikus kalpo arī kā dizaina elements. Pamata komplektācijai Luxury tiek uzstādīta vienkāršota versija ar 8 collu ekrānu.

Automašīnas platums ir 1,93 m, ko iekšpusē pasvītro masīvs parocenis starp sēdekļiem. Zem atbīdāma vāciņa tajā prasmīgi nomaskēts bezvadu lādētājs. Apple Car Play un Android Auto saskarne šeit ir standartaprīkojums. Tā kā automašīnas gabarīti to atļauj, priekšējā panelī izveidoti vairāki neuzkrītoši plauktiņi tālruņiem un sīklietām.

Otrās rindas sēdekļi daudz neatpaliek no priekšējiem, turklāt ir bīdāmi 18 cm diapazonā. Highlander ir, iespējams, pirmā Toyota Eiropai ar atsevišķu klimata iekārtu aizmugurē. Trešā sēdekļu rinda ir atbilstoša automašīnas garumam, tomēr 2,85 metru riteņu bāze nav klases rekords. Tāpēc papildvietās sēdošo pasažieru komforts ir atkarīgs no otrajā rindā braucošo vēlības.

Kā tas brauc?

Lai gan benzīna dzinējs un priekšējais elektromotors katrs atsevišķi lepojas ar 181 kW jaudu, sistēmas summārais sniegums ir viduvējs - 248 zirgspēki. Paātrinājums 8,3 sekundes līdz 100 km/h īstenojams vien skaidri dzirdama iekšdedzes dzinēja pavadījumā, taču citos režīmos hibrīdiekārta un e-CVT pārnesumkārba veikli iziet no situācijas.

Toyota Highlander aprīkots ar pašuzlādes hibrīdam netipiski lielu gaitas bateriju - 6,5 Ah. Tas divtonnīgajam auto sola pieņemamu degvielas patēriņu pilsētā, tomēr Toyota solītie 6,6 l/100 km šķiet nedaudz piepušķots rezultāts. Reāli sasniedzamie 8 - 10 litri uz 100 km gan arī nav slikts pretarguments gadu desmitiem ilgušajai dīzeļu hegemonijai.

Toyota Highlander ienes Eiropas lielo krosoveru klasē arī reti sastopamu rites komforta un vieglas vadāmības savienojumu. Iztiekot bez dārgiem pneimostatņiem un aprīkots ar 235/55 R20 riepām, Highlander ar savu plūdeno, nepiespiesto gaitu spēj burtiski apburt braucējus, kas līdz šim lūkojušies garām Toyota ražojumiem. Vienlaikus spēkrats nesirgst ar parazitārām virsbūves sānsverēm vai pārlieku maigu atsperojumu, kas dažkārt raksturīgs amerikāņu automašīnām. Vajadzības gadījumā Highlander ir ar mieru pamest cieto segumu, tomēr bezceļš nav krosovera stihija.

Vai to ir vērts pirkt?

Toyota Highlander ir ievērības cienīgs amerikāņu automašīnas adaptācijas piemērs Eiropas autotirgum. Tas ir liels, bagātīgs un moderns, vienlaikus paliekot salīdzinoši ekonomisks. Šādu krosoveru piedāvājums ārpus premium segmenta nav liels, tāpēc bija saprotama potenciālo pircēju interese vēl pirms pārdošanas sākuma.

Toyota Highlander faktiski ir pārejas posms starp plašpatēriņa septiņvietīgiem SUV kā Škoda Kodiaq un daudz dārgākiem šāda kalibra spēkratiem kā Volvo XC90 un Audi Q7. Uz to norāda arī Highlander cena. Labi aprīkots sākuma modelis Luxury maksā 44 900 eiro, kamēr pilnībā aprīkots Highlander nebūs daudz dārgāks par 58 000 eiro. Potenciāli biežākā izvēle Executive sākas ar 50 300 eiro, tātad Land Cruiser cenu zemākajā zonā.

Ņemot vērā, ka iespēja vagot kalnu upes brīvdienās iegadās krietni retāk nekā apgrūtinošā rāmja visurgājēja pilotēšana pilsētas satiksmē ikdienā, Toyota paredz daļas Land Cruiser publikas pāriešanu uz Highlander. Šis modelis nāk tieši laikā, lai iekārdinātu lielo SUV pircējus, kurus padarījusi domīgus pēdējo gadu vēsā attieksme pret dīzeļiem un potenciālās sekas, ko rada to ekspluatācija īsos maršrutos pilsētā. Bez tam Highlander vismaz sākumā būs sava veida eksotika, jo šādas automašīnas Eiropā tiek ieviestas pagalam reti.

Autors: Normunds Avotiņš

Video sadarbībā ar Auto Ziņas

 





Jūs varētu interesēt arī


Tehnikas tests

Cupra Formentor - pirmais brauciens

Cupra agrāk bija visjaudīgākie Seat, bet kopš 2018. gada tas...

Tehnikas tests

Lemken Koralin 660 KUA tests - video

Lemken savu modeli Koralin dēvē par hibrīda kultivatoru, kas...

Tehnikas tests

Peugeot Partner Dangel 4X4 pirmais brauciens

Kompaktais furgons Peugeot Partner rūpnīcu pamet tikai un vi...