Kopš Peugeot 5008 no minivena pārtapa par krosoveru, pagājuši vairāk nekā trīs gadi. Īstais brīdis modernizācijai! 2020. gada rudenī, vienlaikus ar kompakto Peugeot 3008, franču ģimenes automašīna iemantoja pilnībā jaunu priekšpuses dizainu ar LED gaismām standartā, kā arī plašāku vadītāja asistentu klāstu, pēdējās paaudzes infotainmenta ekrānus un virkni tīri dekoratīvu papildinājumu, piemēram, elegantu bezrāmja atpakaļskata spoguli gluži kā jaunākajos vācu automobiļos.
Izteiksmīgā "facelift" saknes meklējamas jaunākās paaudzes Peugeot 2008 dizaina šķautnēs. Ņemot vērā, ka 5008 allaž bijis masīvāks un stūraināks par izmēros skopākiem Peugeot, jaunā sīkpunktu radiatora reste lieliski iegūlās lielā krosovera degunā.
Atjauninājums piešķīris modelim nedaudz premium imidža, lai gan var gadīties, ka pie vainas ir vien nejauša līdzība ar dažiem Range Rover modeļiem. Jaunas virsbūves krāsas un Black Pack jeb "melnā pakotne" ar tumši spīdīgiem uzrakstiem, logo un dekoriem arī ir kas jauns Peugeot, bet sen zināms, piemēram, Audi vai BMW.
Kāds tas ir?
Peugeot 5008 dzīves saturs joprojām ir būt par pagarinātu Peugeot 3008 alternatīvu ar septiņām sēdvietām piecu vietā vai grandiozu bagāžnieku, ja papildsēdekļi ielocīti grīdā.
Kabīne modernizācijas gaitā mainījusies maz. Redzamākais jaunums ir lielāks 10" centrālais ekrāns panelī. Virtuālais mērskalu panelis izskatās tāpat, tomēr Peugeot uzsver, ka tam ir asāks kontrasts un "dziļāka" melnā krāsa. Iespējams, ka tas bijis nepieciešams jaunās nakts redzamības iekārtas attēla efektīvākai atspoguļošanai.
Night Vision maksā papildus 1512 eiro, un 200 metru attālumā atpazīst un izceļ cilvēkus un dzīvniekus ceļa malā. Kameras redzamības leņķis ir diezgan plats, tāpēc iekārta līdzīgi Burkas kundzei no britu TV seriāla cītīgi brīdina arī par gājējiem, kas rātni soļo pa trotuāru un nemaz negrasās lēkt uz brauktuves.
Standarta LED lukturi ir divu veidu - Eco, ar manuālu augstuma regulēšanu un pilnjaudas, ar automātisku regulēšanu, pieejami tikai divās dārgākajās komplektācijās. Apple Car Play tagad ir visu komplektāciju standartaprīkojumā.
Otrā rinda joprojām sastāv no individuāli bīdāmiem un regulējamiem sēdekļiem. Iekļūšanu tajā atvieglo lielas, plaši atveramas durvis. Tomēr lielo krosoveru smalkais stils nu jau pieprasa trīszonu klimata sistēmu, kādas lielajam Peugeot nav pat par piemaksu.
Kā tas brauc?
Peugeot pagaidām negrasās atteikties no dīzeļdzinējiem. Tie aizņem pusi 5008 cenu lapas, turklāt lielajam modelim vēl arvien pieejams 2 litru dīzelis, kāda Peugeot 3008 nav. Testa automašīna bija aprīkota ar gandrīz 3000 eiro lētāku 1,5 litru Blue HDi. Griezes momenta saskanīgās astoņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas dēļ lielais automobilis ir izveicīgs pilsētā un nepaliek muļķos arī uz šosejas.
To visu pavada omulīgs dīzeļdzinēja baritons un franču dīzeļiem raksturīgā degvielas ekonomija. Atsaucība mazajai stūrei dažkārt šķiet pārlieku enerģiska tik lielam automobilim, toties piekare demonstrē slavējamu kontroli un komfortu pa ļoti dažādiem segumiem.
Ikdienā nedaudz kaitina pazīstami sīkumi. Starta poga gan ieslēdzot, gan izslēdzot dzinēju jāspiež nesaprotami ilgi, bet paneļa apgaismojuma spilgtuma regulēšana paslēpta kaut kur ekrāna izvēlnes labirintos. Mūsu apstākļos noderētu arī kaut vai mazais rezerves ritenis, kam pat atstāta vieta zem bagāžnieka, taču paša rata tur nav.
Vai to ir vērts pirkt?
Relatīvi neliels faktiskais klīrenss, mazlitrāžas dzinēji un priekšpiedziņa agrāk neļāva Peugeot 5008 tieši konkurēt ar tādiem segmenta smagsvariem kā Škoda Kodiaq. Mainoties pircēju vēlmēm un vajadzībām, 4x4 izvēle šajā klasē bieži tiek atmesta, un tad atkrīt arī vajadzība pēc jaudīgiem dzinējiem. Un jo vairāk noskatītais SUV līdzinās SUV līdzīgam minivenam, jo lielākas Peugeot 5008 iespējas pievērst uzmanību ar dizainu, jaunākajām tehnoloģijām un pēdējās paaudzes LED optiku.
Tomēr jāpatur prātā, ka Peugeot 5008 ir ne vien 20 centimetrus garāks, bet arī tūkstoti dārgāks par 3008, kas bauda tās pašas modernizācijas priekšrocības, un līdz otrās rindas atzveltnēm nav arī sevišķi mazāks. Vērā ņemams arguments septiņvietīgo modeļu sacensībā ir cena no 25 700 līdz 40 200 eiro.
Autors: Normunds Avotiņš
Video sadarbībā ar Auto Ziņas
Jūs varētu interesēt arī
Škoda Kodiaq iV testa brauciens + VIDEO
Ar 100+ elektrisko sniedzamību un lielu valsts atbalstu elek...
Volvo EX90 pirmais testa brauciens + VIDEO
Volvo EX90 ir pirmais pilnībā elektriskais septiņvietīgais S...
Pirmais brauciens ar jauno Cupra Terramar – VIDEO
Cupra Terramar ir jaunākais un varbūt svarīgākais zīmola mod...