Menu




Jeep Gladiator - pirmie iespaidi

Video 13.04.2021   

Jeep Gladiator - pirmie iespaidi

Jeep un pikaps labi sader kopā, taču bija jāpaiet gandrīz divdesmit gadiem, lai amerikāņu bezceļa rīku leģenda atgrieztos pie visurgājēja ar kravas kasti. Iepriekšējo pikapu Jeep Comanche pārtrauca ražot 1992. gadā, bet oriģinālo Gladiator, jeb J-Series vēl agrāk – 1988. gadā.

Saglabājot tradīciju, jaunais Gladiator arī tapis uz jau esoša Jeep modeļa bāzes, un šoreiz par donoru izvēlēts dzīvesstila modelis Wrangler. Lai gan abu modeļu vizuālā līdzība ir acīmredzama, ir ne mazums konstruktīvu atšķirību. Gladiator ir garāka riteņu bāze – gandrīz 3,5 metri, kas labvēlīgi ietekmē gaitas īpašības, bet arīdzen būtiski palielina apgriešanās rādiusu. Pats Gladiator ir vairāk nekā piecarpus metrus garš, tādējādi kļūstot par vienu no garākajiem spēkratiem skopajā Eiropas pikapu piedāvājumā – ja pat ne visgarāko.

Kāds tas ir

Aizmugurējais tilts atbilstoši žanra prasībām aprīkots ar izturīgām lokšņu atsperēm, jeb atsperlāgām. Select – Trac pilnpiedziņas transmisijā parādījies jauns režīms Auto, kas ir jaunums arī Jeep Wrangler ēdienkartē. Tādējādi braucējs līdz ātrumam 72 km/h var izvēlēties aizmugurējo vai pilnu 4x4 piedziņu, bet Auto režīms pa vidu kalpo kā drošības rezerve šaubīgos ceļa apstākļos, vienlaikus lieki netērējot degvielu. Vadoties pēc citu pilnpiedziņas automašīnu pieredzes, nav grūti iedomāties, ka "krosoveriskais" Auto daudziem kļūs par galveno iestatījumu.

Gladiator pārspēj Wrangler arī ar dzinēju, jo pikapam uzstādīts 3 litru V6 dīzeļdzinējs, kāda Wrangler nav. Pikaps savukārt nevar būt hibrīds un vismaz pagaidām netiks arī pie 6,4 litru HEMI spēkstacijas no Wrangler Rubicon 392. Mierinājumam Gladiator aprīkots ar V8 versijas paaugstināto motorpārsegu, ko rotā dekoratīva gaisa ieplūdes imitācija. Tāpat pikapam nav paredzēti Wrangler četru cilindru dzinēji un Amerikā pieejamais 3,6 l V6 benzīnnieks. 264 zirgspēku dīzelis savienots ar astoņātrumu pārnesumkārbu, un efektīvākas dzesēšanas nolūkos Jeep neuzkrītoši palielinājis vertikālās spraugas radiatora restē. Līdz ar to priekšā vairs nav atlicis vietas Jeep uzrakstam, ko ražotājs dāsni kompensē ar milzu burtiem uz kravas kastes borta. Tas aprīkots ar amortizētām eņģēm, bet rezerves ritenis patvēries zem kravas kastes.

Kabīne ir gandrīz identiska Wrangler – robusta, pat raupja arhitektūra, mehāniskas vadības ierīces, zems, vertikāls stikls un izņemamas jumta sekcijas virs priekšējiem sēdekļiem. ASV pikapam ir neskaitāmas variācijas, kamēr mūsu tirgū izvēle sašaurināta līdz trim, ieskaitot maksimāli aprīkotu Launch Edition par gandrīz neticamiem 70 900 eiro. Vīrišķīgam visurgājējam mierīgi varētu piedot modernu vadītāja asistentu trūkumu, taču pēc tā nav vajadzības. Jeep Gladiator ir labi pazīstams ar bezatslēgas sistēmu, joslu lasītāju, automātisko cruise control, Apple Car Play un citiem civilizācijas labumiem. Jeep pat izdevies ieburt kravas mašīnas stila spoguļos aklās zonas brīdinājumu. Vienīgais, kā Gladiator nav, ir head – up displejs, jo tam šaurajā palodzē nudien nav vietas. Toties atpakaļskata kamerai piepalīdz atsevišķi noskalojama priekšskata kamera, bet cimdu kastītē atrodams noslēpumainas vāciņš. Kā izrādās, tas paredzēts priekšējo sensoru aizsegšanai, ja sadomāsit nolaist priekšējo stiklu.

Kopumā Jeep Gladiator kabīne ir pat negaidīti ērta, ja neņem vērā plānās (arī izņemamās) durvis ar antīkiem bagāžas tīkliņiem un citus Jeep markai raksturīgus atavismus. Zem aizmugurējā sēdekļa atrodas apjomīga sīklietu kaste un uzlādējama Bluetooth skanda pludmales ballītēm.

Kā tas brauc

Wrangler šasija, atsperlāgas un pastiprināti Dana Corporation ražojuma tilti taču nesola neko citu, izņemot pastāvīgu piecu magnitūdu zemestrīci kabīnē, vai ne? Gaitas īpašības un vadāmība ir vismazāk gaidītie Jeep Gladiator talanti. Garā riteņu bāze lieliski izlīdzina visdažādākā rakstura grambas gan uz ceļa, gan ārpus tā.

Gladiator gan neprot lidot pāri kāpām Baja stilā kā Ranger Raptor, jo smagais dzinējs spiež priekšgalu pie zemes. ASV to atrisina īpašs amortizatoru komplekts ar ārējiem rezervuāriem. Ģeometriskā pārgājamība ir lieliska, jo pārkaru faktiski nav, bet klīrenss pārsniedz 25 centimetrus. Tā kā pikaps nav pārmērīgi plats un tam ir relatīvi "īsa" stūre, Gladiator ir neparasti izveicīgs arī pilsētas satiksmē – līdz brīdim, kad vēlēsities iebraukt šaurā stāvvietā. Draudīgais izskats, gabarīti un neslikts paātrinājums piešķir arī tīri psiholoģiskas priekšrocības.

Trokšņa līmenis ir tāds, kādu sagaidām no automobiļa ar izjaucamu kabīni. Dīzeļdzinēja rūkoņa pavada Gladiator it visur, bet šosejas ātrumā sāk svilpot un šņākt jumta un durvju salaidumi. Degvielas patēriņš turas aptuveni 10,5 litru robežās, kas, ņemot vērā sūro aerodinamiku, svaru un milzīgos riteņus, ir pat labi.

Vai to ir vērts pirkt

Jeep Gladiator ir stila pikaps, nevis darba zirgs, tāpēc ražotājs to novērtē ar minimums 64 990 eiro par Overland versiju. Paradoksālā kārtā Gladiator ir teju vienīgais pikaps tirdzniecībā ar pilno masu zem 3 tonnām, tāpēc tam nav jāpērk ceļu lietošanas vinjete. Neliela blakne ir salīdzinoši maza pieļaujamā kravnesība – 613 kg, toties nekas neliedz piekabināt Gladiatoram pat 2,7 tonnas smagu piekabi. ASV pieejamā benzīna modeļa kravnesība, starp citu, ir lielāka.

Transportlīdzekļu reģistrā Gladiator parādās kā N1 kategorijas spēkrats, tātad komerctransports, kas uzņēmumam ļauj izmantot likumā paredzētās nodokļu optimizācijas iespējas. Par eksotisko pikapu interesējas gan turīgi zemnieki, gan modernie piedzīvojumu meklētāji, gan Land Rover Defender publika.

Jeep Gladiator diez vai var uzskatīt par racionālu pirkumu, taču tā ir retrostila alternatīva ikdienišķiem SUV un pikapiem, vienkārši stilīgs "divi vienā" automobilis klasisko visurgājēju estētikas cienītājiem.

Autors: Normunds Avotiņš

Video: Auto Ziņas



 



gallery image
gallery image

Jūs varētu interesēt arī


Video

Volvo EX90 pirmais testa brauciens + VIDEO

Volvo EX90 pirmais testa brauciens + VIDEO

Volvo EX90 ir pirmais pilnībā elektriskais septiņvietīgais S...

Video

Pirmais brauciens ar jauno Cupra Terramar – VIDEO

Pirmais brauciens ar jauno Cupra Terramar – VIDEO

Cupra Terramar ir jaunākais un varbūt svarīgākais zīmola mod...

Video

PROFI VIDEO: New Holland CR11

PROFI VIDEO: New Holland CR11

New Holland prezentējis savu jauno veikumu – lielo kombainu...