Kopš pirmās dienas, kas iestājās tālajā 1999. gadā, BMW allaž uzstājis, ka X5 ir nevis SUV jeb sport - utility vehicle, bet gan SAV: sport - activity vehicle. Šī recepte izrādījās tik veiksmīga, ka divdesmit gados BMW pārdevis 2,2 miljonus X5, un negrasās atlaist gāzes pedāli līdz pat pilnīgai markas elektrifikācijai. Pašreizējais X5 modelis jeb G05 arī ir mazliet elektrisks. Iekšdedzes dzinējs papildināts ar mild hybrid jeb vieglā hibrīda sistēmu, kas palīdz ekonomēt degvielu un atvieglo uzrāvienu, tāpēc automašīnas nosaukumam pieklātos pievienot saīsinājumu MHEV. Tā kā bavāriešu klāstā ir arī īsts, turklāt vēl uzlādējams X5 hibrīds xDrive45e, šādi sīkumi nereti paliek ārpus kadra.
Ceurtās paaudzes BMW X5 ražots uz Cluster Architecture modulārās platformas, kas ļāva palielināt riteņu bāzi (+4,2 cm), automašīnas garumu (+3,6 cm) un platumu (+6,6 cm). Lai gan vietas piedāvājums X5 faniem nebūt nav svarīgākais aspekts, jaunā modeļa izmēri ļāva kompensēt zināmu nepietiekamību attiecībā pret galvenajiem konkurentiem. BMW X5 var būt arī septiņvietīgs, un tā bagāžnieka vāka apakšdaļa joprojām atveras atsevišķi, turklāt ar elektropiedziņu.
Nezinātājam nav viegli atšķirt 2019. gada modeli no 2013. gada izlaiduma pēdējiem eksemplāriem. Radiatora "nieres" ir lielākas, bet lukturi - modernāki. Par papildus maksu pieejamo Laserlight starmešu tālā gaisma sniedzas par 200 metriem tālāk nekā vecāku X5 optika, pēc ražotāja vārdiem, sniedzoties pat puskilometru tālu.
Atšķirībā no citiem šāda izmēra un klases apvidus auto, X5 izvairījies no denominācijas uz četru cilindru dzinējiem. Arī populārais 30d joprojām priecē ar sešcilindru motoram raksturīgo griezes momentu un sulīgi dobjo skaņu.
Kāds tas ir?
Gadu un paaudžu gaitā sportiskās ambīcijas, saspringta vadāmība un pat zināmas agresijas iezīmes pamazām piekāpušās ikdienišķu un plašāk pieprasītu vērtību priekšā. X5 salonā drīz vien var manīt, ka BMW šoreiz izteikti koncentrējies uz braukšanas komfortu - balstiekārta pat bez pneimoatsperēm ir maigāka, bet izolācija no ārpasaules trokšņiem liek domāt par akustiskā vējstikla klātbūtni. Kā izrādās, divkārt laminēti pēc vēlēšanās var būt arī sānstikli.
Sēdpozīcija ir augstāka nekā iepriekš, kas padara X5 pievilcīgu ne tikai pilsētu iedzīvotājiem. Priekšējā paneļa apdare un iekārtojums piedāvā tradicionālo BMW rūpību un kvalitāti. BMW pagaidām visai rezervēti (un ne bez pamata) izturas pret skārienjutīgajiem ekrāniem, tāpēc arī jaunais centrālais ekrāns ir vadāms ierastā veidā no viduskonsoles. Mērskalu panelis ir pilnībā virtuāls, taču nelutina ar dizainu dažādību un inovatīvu informācijas izvietojumu. Simetriskā bilde ir vienīgā iespējamā, un spaidot BC borta datora pogu, pieejamā informācija mainās gaužām skopi. BMW atstājis X5 fiziskas klimata sistēmas podziņas, taču mulsina to sīkais izmērs un sablīvētais izvietojums tik lielā automašīnā.
BMW X5 Business Edition aprīkots ar vairumu modelim iespējamo ekstru, izņemot ļoti specifiskas vai BMW Individual sarakstos atrodamās. Kristāla pārnesumkārbas sviras tam, protams, nebūs, taču mīksta ādas apdare, 360 grādu kamera, up - to - date komunikācijas aprīkojums un braukšanas režīmi gan.
Kā tas brauc?
BMW X5 reti tiek attēlots raupja visurgājēja lomā, taču viss atkarīgs no komplektācijas. M pakotnē ar vismaz 20 collu riteņiem tas patiešām vairāk iederas spoža biroju nama stāvvietā. Turpretim aprīkots ar parasto atsperu balstiekārtu, 18 collu diskiem, augsta profila riepām, kā arī nekrāsotas plastmasas aizsargmoldingiem arkās un tādiem pašiem sliekšņiem, lepnais SAV pretendē uz plašāku pielietojumu un praktiskāk domājošu auditoriju.
Ar tik augstām riepām BMW X5 piepeši vairs nekratās bedrēs, kaut joprojām nemīl iegrimušus kontrolaku vākus. 25 centimetru klīrenss un bamperi bez spoileriem ļauj neko daudz neraizēties par dziļākām risēm meža ceļā. Dažkārt pat šķiet, ka BMW nedaudz pārcenties vēlmē padarīt X5 piekari omulīgāku, jo, straujāk nobremzējot, priekšpuse retumis nosvārstās. Taču atcerēsimies, ka tur joprojām ir 6 cilindru motors.
Trīs litru dzinējs ar 286 zirgspēkiem ir labākais, kas šim BMW ir. Līdzsvarotie apgriezieni, atsaucība pedālim, paātrinājums un nevainojama saskaņa ar astoņpakāpju "automātu" apvieno braukšanas prieku un dzelžainu pārliecību par vienmēr pieejamu jaudu. Degvielas patēriņš turas pieklājīgu 8 litru robežās ar redzamu iespēju to samazināt, ja pievērš vairāk uzmanības braukšanas stilam. Pat ja to nedara, pilna 80 litru degvielas tvertne sniedz iedrošinošu sniedzamību virs 900 km.
xDrive pilnpiedziņas sistēmā dominējošā loma pieder aizmugurējiem riteņiem, lai X5 labāk "ieskrūvētos" līkumā. Taču nonācis grūtībās, piemēram, smilšu, dubļu vai sniega skavās, xDrive prot izkārpīties no gūsta pat bez bloķējamie diferenciāļiem. Šāda opcija, tāpat kā Off Road pakotne BMW X5 ir pieejama par piemaksu, tomēr Business Edition pakotnē neietilpst - tāpat kā piestūrējoši aizmugurējie riteņi.
Kādam tas varbūt nepatiks, bet šādā komplektācijā BMW X5 no stingra, sportiska apvidnieka prasīgam vadītājam kļuvis par relaksētu un augstvērtīgu automašīnu, kas ripo pat līganāk nekā jūs gaidītu no ražotāja ar balti zilo propelleru priekšā.
Vai to ir vērts pirkt?
BMW X5 xDrive 30d Business Edition ir gandrīz vienīgais automobilis savā klasē, kas uzņēmumiem un saimniecībām izdevīgajā cenu diapazonā līdz 60 500 eiro vēl joprojām piedāvā spēcīgu sešcilindru dīzeli. Tas nepārspēj piekabju pilnās masas rekordus, un pats ir 40 kilogramus smagāks nekā pirms septiņiem gadiem, toties piedāvā vispusīgu braukšanas pieredzi un pielietojumu. Vienīgais, ko vēl varētu vēlēties, ir 19 collu diski ar nedaudz zemāka profila riepām. Tāds komplekts diez vai sagandētu rites komfortu, toties vairāk atbilstu BMW X5 raksturam.
Normunds Avotiņš
Jūs varētu interesēt arī
300 ZS klases traktoru salīdzinājums
Šajā PROFI testā piedalās septiņi 300 zirgspēku klases trakt...