Menu




JCB atklāj ar ūdeņradi darbināmu iekšdedzes dzinēju tehnoloģiju

Ziņas 26.05.2021   

image for article


JCB boss lords Entonijs Bamfords apgalvo, ka virzuļdzinējs var būt lētāks un ātrāks veids, kā sasniegt emisiju mērķus.

JCB ir prezentējis virzuļdzinēju, kas darbināms ar ūdeņradi un neizdala CO₂, kā arī var palīdzēt transporta nozarei ātrāk nekā jebkurš esošais risinājums sasniegt nulles emisiju mērķi. JCB apgalvo, ka jaunais dzinējs, kas balstīts uz JCB četrcilindru dīzeļdzinēja Dieselmax 448 bāzes, ne tikai nerada CO₂, bet arī piedāvā svarīgas priekšrocības salīdzinājumā ar akumulatoru – elektrisko un ūdeņraža degvielas elementu risinājumiem, kas abi ir ievērojami dārgāki.

JCB ūdeņraža dzinējs, protams, ir paredzēts tādam pašam pielietojumam, kā dīzelis. Pēc veiksmīgiem izmēģinājumiem ekskavatoros uzņēmuma inženieri uzskata, ka viņiem ir tehnoloģija, kuru var veiksmīgi pielietot daudz plašāks mašīnu klāsts.

JCB vadītājs Entonijs Bamfords pagājušā gada jūlijā nolēma izveidot specializētu ūdeņraža dzinēju izpētes komandu uzņēmuma Derbišīras pētniecības un attīstības centrā pēc tam, kad arvien vairāk bija noraizējies par gaidāmo virzuļdzinēju infrastruktūras zudumu un labi integrētas piegādes ķēdes izformēšanu. Viņš paskaidroja: “Mēs vairs nestrīdamies par dīzeļdegvielu, tā ir pagātne. Mērķis ir nulle oglekļa emisiju, taču mēs neuzskatām, ka baterijas un degvielas elementi ir vienīgie risinājumi. ” Lords Bamfords un viņa inženieri uzskata, ka viņiem ir nozīmīgāka reālos izmēģinājumos balstīta pieredze nekā lielākajai daļai nozares, jo pēdējos gados viņi ir izlaiduši veiksmīgu akumulatoru – elektrisko ekskavatoru klāstu, kā arī viņiem ir ievērojama pieredze ar 20 tonnu ekskavatoru prototipiem, kurus darbina ūdeņraža degvielas elementi.

JCB inovāciju vadītājs Tims Burnhops skaidro, ka ūdeņraža dzinēja galvenās priekšrocības ir tās, ka tam var ātri un par pieņemamu cenu uzsākt sērijveida ražošanu. JCB prototipa dzinējam ir pilnīgi jauna gāzu sadales sistēma (pazemināta kompresija, jauni virzuļi, augstspiediena Common-Rail degvielas iesmidzināšana), taču tas atbilst līdzšinējo mašīnu veiktspējai un braukšanas īpašībām. Runājot par emisijām, pat JCB eksperimentālā ūdeņraža dzinēja “neapstrādātā” izplūdē ir mazāk NOx nekā dīzeļdzinējam, izmantojot jaunāko pēcapstrādi. Turpmākie pasākumi to var samazināt līdz nulles līmenim, kur kaitīgo izmešu saturs ir vienkārši pārāk mazs, lai to varētu izmērīt.

JCB plāno turpināt attīstīt savu ūdeņraža dzinēju, taču jau tagad ir pievērsies tā ražošanai. "Mēs uzskatām, ka ir jābūt iespējai uzņēmumiem, kas ražo tradicionālos dzinējus, pēc iespējas ātrāk sasniegt nulles CO₂ līmeni, izmantojot pārbaudītu tehnoloģiju un esošo piegādes bāzi. Ja mums rūp klimata pārmaiņas, ātrumam ir izšķiroša nozīme", sacīja Burnhops.





Jūs varētu interesēt arī


Ziņas

Horsch attīsta dažādus autonomijas novirzienus

Pateicoties autonomām tehnoloģijām, arī lauksaimniecībā iesp...

Ziņas

Haitek pārstāv Malwa tehniku

Par Zviedrijas ražotāja Malwa oficiālo pārstāvi Latvijā kļuv...

Ziņas

Latraps Lauku diena Kurzemē

LPKS LATRAPS Tehnikas nodaļa vakar pēcpusdienā rīkoja Lauku...