Menu




Husqvarna 540i XP tests

Testi 01.11.2021   

Husqvarna 540i XP tests


Laižot klajā jauno, ar akumulatoru darbināmo ķēdes zāģi 540i XP, Husqvarna vēlas radīt pienācīgu konkurenci 40 cm3 klases benzīna motorzāģiem. Profi šo zāģi izmēģināja meža darbos.

2020. gada beigās, kad jau kādu laiku apritē ar panākumiem bija arboristu zāģis Husqvarna T540i XP ar augšpusē novietotu rokturi, tirgū tika laists arī 540i XP – lietošanai uz zemes.

Bez akumulatora, ķēdes un sliedes tas sver tikai 2,9 kg. Šāda masa pirmajā brīdī šķiet ļoti niecīga, salīdzinot ar 5,7 kg, ko sver mazākais Husqvarna profesionālais zāģis 543 XP (43,1 cm3/2,2 kW) ar benzīna motoru. Tomēr jāņem vērā, ka 540i XP masu papildina vēl nepilni 2 kg, ko sver akumulators BLi 300. Tādējādi, aprīkots ar 35 cm X-Precision sliedi un X-Cut SP21G ķēdi, zāģis 540i XP darba gatavā stāvoklī svēra gandrīz 5,7 kg.

Akumulators ar gandrīz 10 Ah

BLi 300 uzskatāmi apliecina akumulatoru tehnoloģiju progresu: salīdzinot ar vecāko modeli BLi 150, tas ir tikai par 620 g smagāks, taču tam ir vairāk nekā divtik liela kapacitāte – 9,36 Ah. Lieliski! Tādēļ ar vēl lielāku nepacietību gaidījām iespēju noskaidrot, cik tad ilgi pietiek ar šāda akumulatora uzlādi praktiskās lietošanas apstākļos. Zāģējot egles apaļkokus ar diametru 15 līdz 40 cm metru garos posmos, zāģis varēja parādīt, ko tas spēj.

Tiešām bijām pārsteigti: gandrīz stundas garumā (ar īsiem pārtraukumiem posmu nomērīšanai) 540i XP iespaidīgā ātrumā grauzās cauri baļķiem. Nav arī nekāds brīnums, zinot, ka Husqvarna ar lepnumu bezsuku elektromotoram norāda jaudu 2,1 kW. Turklāt ķēdes ātrums 24 m/s ir ievērojami lielāks nekā zāģa mazākajam „radiniekam” 535i XP, kuram tas ir 18 m/s. Šajā ziņā 540i XP ir acīmredzami pārāks par šīs jaudas kategorijas benzīna motorzāģi.

Vienu stundu zāģēšana, vienu stundu lādēšana

Taču prieks, ko sagādā strādāšana klusi, gandrīz bez vibrācijas un vienlaikus ļoti jaudīgi, ilgst tikai vienu stundu – tad jāņem talkā lādētājs. Husqvarna iesaka šim nolūkam izmantot QC500 ar uzlādes jaudu 500 W. Tas ļaujot jau pēc 35 minūtēm sasniegt 80% uzlādes līmeni un stundas laikā pabeigt lādēšanu pilnībā.

Testā izmantojām mazāko modeli QC330 (330 W). Taču ar šo lādētāju pilna akumulatora uzlādes līmeņa sasniegšana prasīja 80 minūtes. Turklāt, lai darbinātu lādētāju, protams, ir nepieciešama 220 V kontaktligzda, kas mežā parasti nav pieejama. Līdz ar to jāatzīst, ka uzpildes iespēju un ātruma ziņā mežā uzvar benzīna zāģis.

Ērta lietošana

No lietošanas ērtuma viedokļa 540i XP ir labi nobalansēts motorzāģis, turklāt arī akumulatora maiņa ir veicama vienkārši. Viena no īpatnībām ir akumulatora aktīvā dzesēšana, kas darbojas ne vien uzlādes, bet arī zāģēšanas laikā. Taču tīrīšanas nolūkā smalkā sieta skrūve aiz (no viegla alumīnija izgatavotā) roktura varēja būt vieglāk pieejama ar universālo atslēgu. Toties (no magnija izgatavotā) ķēdes zobrata pārsega skrūve ir nodrošināta pret nozaudēšanu, un arī ķēdes spriegotājs sānos ir ļoti labi pieejams.

Raksturojumu labi pieejama ir pelnījusi arī ķēdes eļļas tvertne ar ātri atveramo un aizveramo vāciņu, kas arī ir nodrošināts pret nozaudēšanu. Taču, tā kā tvertnes tilpums ir tikai 180 ml, tai tiešām ir jāpiekļūst visai bieži. Savukārt pie jaunā veida iedarbināšanas sviras bloķētāja sākumā ir jāpierod, proti, jāiemācās, ka virs roktura esošā svira vispirms ir nedaudz jāpaspiež uz priekšu un tikai pēc tam var to nospiest un ar apakšējo sviru dot gāzi. Drošības nolūkam kalpo arī zāģa iedarbināšana ar atsevišķu taustiņu, kas atrodas korpusa augšpusē. Tas ir nepieciešams katru reizi, kad darba pārtraukums bez ķēdes bremzes aktivēšanas ir ildzis vairāk nekā 60 sekundes (ar aktivētu ķēdes bremzi – 30 minūtes).

Papildu uzlādes indikācijai uz paša akumulatora par strāvas rezervi informē četru LED indikācija zāģa augšpusē. Turpat ir arī taustiņš SavE, ar kura palīdzību tiek samazināta jauda un ķēdes ātrums, lai paildzinātu akumulatora darbības laiku. Zāģējot metru garus apaļkokus, mēs gan šo funkciju nevarējām izmantot. Turklāt, ja reiz pierod pie zāģēšanas ar pilnu jaudu, darbs enerģijas taupīšanas režīmā nekādu prieku vairs nesagādā.

1220 eiro par sākuma komplektu

Kā liecina cenrādis, jaunais 540i XP maksā gandrīz 700 eiro ar PVN. Tam ir pieskaitāmi vēl vismaz 350 eiro par akumulatoru, piemēram, BLi 300, kā arī 169 eiro par lādētāju QC500. Tādējādi kopējā summa 1220 eiro ir pamatīga, salīdzinājumā ar 629 eiro, kas jāmaksā par profesionālo benzīna zāģi 543 XP. Labi gan ir tas, ka Husqvarna piedāvātā sistēma nodrošina iespēju izplatītākajām iekārtām no daudzveidīgā Husqvarna sortimenta izmantot vienus un tos pašus akumulatorus. Tomēr, ja mežā nav pieejama elektriskā rozete, uzvarētājos paliek benzīna zāģis.

TEHNISKIE DATI

Husqvarna 540i XP

Piedziņa

Bezsuku elektromotors BLDC, 36 V/2,1 kW, akumulators BLi 300 – 9,36 Ah un 337 Wh

Zāģēšanas aprīkojums

14”/35 cm sliede X-Precision, 0,325”; ķēde X-Cut SP21G; maks. 24 m/s

Eļļas tvertne

0,18 l, regulējams padeves apjoms

Masa

Zāģis 2,9 kg, zāģēšanas aprīkojums 0,6 kg, akumulators 2,0 kg; darbam gatavs zāģis 5,7 kg

Cenas (ar PVN)

540i XP – 699 EUR; akumulators BLi 300 – 349 EUR; Lādētājs QC500 – 169 EUR

Ražotāja informācija

 

 





gallery image
gallery image

Jūs varētu interesēt arī


Testi

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

Motors no superauto un citi tehnoloģiski stiķi padara amerik...

Testi

Pikapa Ford F-150 tests

Pikapa Ford F-150 tests

Amerikāņu pikapu zvaigzne piestāj Latvijā. Šķiet, ka uz pali...

Testi

PROFI TESTS: 50 ZS traktoru salīdzinājums

PROFI TESTS: 50 ZS traktoru salīdzinājums

Šajā profi lielajā testā salīdzināti seši 50 ZS klases trakt...