Žurnāls profi Latvija sadarbībā ar Zemnieku saeimu rīkoja tradicionālo Lauksaimnieku auto dienu, kurā aktuālākos pilnpiedziņas auto, kā arī vairākus citus auto modeļus izmēģināja to mērķauditorija un potenciālie pircēji – lauksaimnieki un mežsaimnieki. Pasākums notika sporta kompleksā 333, DBS autoskolas un trases instruktoru uzraudzībā. Teju 30 jaunākos automobiļus bija iespēja testēt gan bezceļa apstākļos, gan uz šosejas.
Tāpat klātesošie varēja iepazīties ar pasākuma partneru Baltic Agro Machinery, Stokker Agritech, Amazone grupa LV, Yara Latvija, Swedbank, Makita un Neste Latvija jaunāko piedāvājumu.
Šajā reportāžā iepazīstinām ar lauksaimnieku iespaidiem par testētajiem spēkratiem.
Ēriks un Gustavs Strautnieki, ZS Strautnieki – Ikdienā braucam ar Škoda Octavia un Škoda Yeti dīzeļiem, tāpēc pirmais, uz ko metām aci bija Škoda jaunais elektromobilis. Forša, klusa automašīna, un, kā jau tas raksturīgi elektroauto, nospiežot akseleratoru, uzreiz uzņem ātrumu ar pietiekamu jaudu. Piedevām nav jādomā par pārnesumiem, nav raustīšanās, kas mēz būt automātiem. Komforts ir augstā līmenī, un patīk, ka Enyaq dizains ir veidots kā parastam auto, tajā nav nekā elektriska. Vienīgais nosacītais trūkums – paātrinājumam nav proporcionāli pieaugoša skaņas pavadījuma, pie kā esam pieraduši savos ikdienas auto, bet pie tā droši vien var pierast.
Bija interesanti izbraukt ar New Holland traktoru – tā bija mūsu pirmā pieredze ar ķēdēm. Gaidījām, ka stūrēšanas būs daudz sarežģītāka, bet tā darbojas ļoti labi, un faktiski braukšana īpaši neatšķiras no parasta riteņu traktora.
Ziņkārības vadīti izbraucām arī ar elektriskajiem mopēdiem. Arī ļoti forša pieredze – patīkami klusi, kā spied, tā uzreiz iet, un jauda ir krietni lielāka, nekā liek domāt izmēri. Lai gan tie pirmām kārtām domāti izklaidei, elektromopēdi varētu noderēt arī darbam – apsekojot laukus, ar tādu var braukt pa tehnoloģisko sliedi, un tik pat labi ar to varētu apsekot mežu. Tādās reizēs tad nevajadzētu izmantot smago tehniku vai džipu.
Jānis Uzulēns, ZS Jokas – Ar jauno Subaru Outback izbraucu gan pa mežu, gan ceļu, un jāsaka, ka tas atstāja labu iespaidu, tiesa, es pats gaidu, kad būs pieejams atjaunotais Forester. Katrā ziņā Outback ir ļoti laba cena un veiktspējas attiecība, un, kā mēs atkal un atkal pārliecināmies, ar to var izbraukt jebkur.
Armands Ozoliņš – Mēs izbraucām ar Jeep Gladiator, un šajā pasākumā tas izrādījās viens no iespaidīgākajiem auto. Man patīk gan dizains, gan veiktspēja! Protams, tas ir specifisks auto, un amerikāņa dvēsele nebūs pa prātam katram, bet man patika, kā tas darbojas gan mežā, gan uz ceļa.
Vēl izmēģinājām Cupra Formentor. Pateicoties jaudai un vadāmībai, šis auto sagādā spēcīgas emocijas, un piedevām man tas šķiet interesants formāts – tas nav tipisks SUV, bet nav arī parasts, zems ielas auto.
Es jau sen gribēju izmēģināt Škoda Enyaq iV, un tas šodien ir viens no skaistākajiem automobiļiem. Ja ņem vērā salona un bagāžnieka ietilpību, un arī sniedzamību, cena liekas adekvāta – tas šķiet ļoti labs ģimenes elektromobilis.
Jānis Rocēns, ZS Silmači R – Pirmais automobilis, ko šodien izmēģināju bija Volvo XC90. Lieliska automašīna ģimenes vajadzībām – bērnu vizināšanai u.tml. Vienīgās bažas saistītas ar jaudu – tās varētu būt vairāk, lai uz šosejas būtu iespējams veikt pārliecinošākus apdzīšanas manevrus.
Elvis Lazdiņš, SIA Latvijas grauds – Dizaina un izmēru dēļ varētu domāt, ka Cupra Formentor drīzāk patiks sievietēm, bet ar tādu jaudu un piedevām pilnpiedziņu Formentor ir ļoti interesanta mašīna. Un, tā kā nāk no Volkswagen grupas, problēmas nav gaidāmas. Ja saliek kopā cenu un veiktspēju, tas ir piedāvājums, par kuru ir vērts aizdomāties.
Izbraucām arī ar Jeep Gladiator, kas ir sava veida ikona, par kuru jāmaksā attiecīga nauda, taču tas īsti neatbilst praktiskajām vajadzībām – noteiktai kravnesībai u.tml. Piedevām man ir aizdomas, ka ātri noņemamais jums pēc kāda laika sāks laist cauri ūdeni.
Ja gribas augstas veiktspējas pikapu, kas vienlaikus ir praktisks, tad, manuprāt, jāskatās Ford Raptor virzienā. Ļoti iespaidīgas gaitas īpašības, un nav jāuztraucas, vai tas tiks galā ar sarežģītiem, nesaudzīgiem braukšanas apstākļiem. Cita lieta, ka ekskluzīvo risinājumu dēļ uzturēšana varētu iznākt padārga.
Ford Mustang ir īsts sapņu auto! Lielie motori agri vai vēlu izzudīs, tāpēc šādu mašīnu var iegādāties un turēt šķūnī, lai vasarā aizbrauktu uz Jūrmalu vai citu skaistu pilsētu, izbaudot jaudīgo dzinēju. Ja parasta automašīna ir slikts ieguldījums, tad Mustang – attiecīgi uzturot un braucot labos apstākļos – pēc gadiem divdesmit būs vērts vismaz dubultā!
Pats ikdienā braucu ar pikapu, tāpēc no šodien piedāvātā interesē Land Rover Defender. Ja grib saglabāt praktiskumu un vienlaikus baudīt pasažieru auto ērtības, tad, manuprāt, līdzās Toyota Land Cruiser tas ir viens no interesantākajiem variantiem, turklāt ļoti moderns.
Andris Bērziņš – Pašlaik tieši esmu jauna auto meklējumos, tādēļ šīsdienas pasākums man ir īpaši noderīgs, lai gan esmu Lauksaimnieku auto dienu apmeklējis arī pagājušajā gadā. Manuprāt labs piedāvājums par labu cenu ir Jeep Compass. Patīkams džipiņš. Aptuveni šādu izmēru mašīnas virzienā arī lūkojos.
Patīkamu iespaidu atstāja Cupra Formentor, taču pēc tam emocionālā ziņā to pārspēja Ford Mustang. Tie faktiski bija šīs dienas efektīgākie auto.
Ar lielu interesi izmēģināju elektroauto Škoda Enyaq iV un biju tiešām patīkami pārsteigts, taču cena ir ļoti augsta. Protams, ļoti patika abi Audi apvidnieki Q5 un Q7. Premiums ir un paliek premiums. Luksus klases sajūta gan salonā, gan braucot, turklāt bagātīgs vismodernāko tehnoloģiju klāsts. Tādēļ cena arī atbilstoša.
Intars Roze, ZS Kamenes – Volkswagen Tiguan lādējamais hibrīds manuprāt ir nākotne un cenas ziņā tas tagad pat esot lētāks nekā dīzelis. Man sievai ir Tiguan dīzelis, bet viņai ir diezgan mazi ikdienas nobraukumi, tādēļ es domāju, ka varbūt būs jāmaina uz benzīnnieku vai hibrīdu.
Škoda Enyaq iV, kā jau elektroauto man vēl nešķiet piemērots ikdienas braukšanai, jo tas nobraukums ar vienu uzlādi lai arī ir kļūst arvien lielāks, taču pagaidām vēl nav pietiekams.
Hyundai Tucson tiešām patīkami pārsteidza – gan ar dizainu, gan ar braukšanas īpašībām, tuklāt tas arī ir hibrīds, tādēļ ir cerības uz kaut kādu degvielas ekonomiju.
Andris Empelis, IU Kurpnieku ogas – Ja būtu daudz naudas, tad priekš sirds paņemtu Cupra Formentor, priekš ikdienas – Škoda Enyaq, bet tālākiem izbraucieniem ar ģimeni Vokswagen Multivan.
Jeep Compass ir labs dizains un glīts salons. Beidzot tas izskatās pēc kārtīga džipa. Domāju, ka tā varētu būt gana laba ikdienas mašīna.
Didzis Silenieks – Neskaitot dažādus motociklus, ikdienā braucu ar Jeep Grand Cherokee, Toyota Land Cruiser 100 un dažādiem komercbusiem.
Jāatzīst, ka Jeep Gladiator izskatās patiešām iespaidīgi, taču piekare pat mazos ātrumos mežā laida cauri sitienus un tas sagādāja nelielu vilšanos.
Turpretī Land Rover Defender atbilda gaidītājam. Pneimatiskā piekare, pārbraucot meža saknes un citus nelīdzenumus, strādāja tieši tā, kā biju paredzējis, un braukšana pa ceļu ir ārkārtīgi patīkama – tu sēdi kā tādā gludeklī, un mašīnas balstiekārta pilnībā visu izdara. Defender ir automobilis, kura iegādi es nopietni apsveru, it īpaši, ja to piedāvātu par labāku cenu.
No Lauksaimnieku auto dienā izmēģinātajiem spēkratiem noteikti gribas izcelt Škoda Enyaq iV – elektriskais transports kļūst aizvien aktuālāks, un šis modelis piedāvā sniedzamību, kas ir pietiekama ikdienas braucieniem.
Jūs varētu interesēt arī
Fotoreportāža: AGTECH klientu dienas Brankās
Ieskats šajās dienās notiekošajās AGTECH klientu dienās.