No 2025. gada sākuma MAN Truck & Bus savā Nirnbergas ražotnē lielos apjomos ražos augstsprieguma akumulatoru baterijas elektriskajām kravas automašīnām un autobusiem. Šim nolūkam uzņēmums nākamajos piecos gados ieguldīs aptuveni 100 miljonus eiro. Ražošanas jauda tiks palielināta līdz vairāk nekā 100 000 akumulatoru bateriju gadā.
Sākotnēji aptuveni divarpus gadus akumulatori mazās sērijās manuāli tiks ražoti MAN rūpnīcā Nirnbergā. Lielapjoma ražotnes būvniecību plānots sākt 2023. gada vidū un pabeigt līdz 2024. gada beigām. Tādējādi MAN liek pamatus kravas automobiļu un autobusu elektropiedziņas sistēmu plaša mēroga industrializācijai.
Komerciālo transportlīdzekļu ražotājam atbalstu sniedz Bavārijas federālās zemes valdība, kas apsolījusi laikposmā no 2023. līdz 2027. gadam piešķirt aptuveni 30 miljonu eiro finansējumu enerģētikas pētniecībai un tehnoloģiju izstrādei ar nosacījumu, ka tiks izpildītas finansējuma un budžeta prasības. Šie līdzekļi tiks izmantoti, lai veiktu pētniecības darbus akumulatoru bateriju montāžas, elementu ķīmijas un izstrādes, akumulatoru drošības un, visbeidzot, akumulatoru pārstrādes jomā ar nolūku nodrošināt šī piedziņas veida ilgtspējību.
Akumulatoru baterijas ir sarežģīta montāžas procesa kopums. Tie ir izgatavoti no akumulatora elementiem, kas savukārt ir sagrupēti moduļos un apvienoti atsevišķos slāņos, veidojot akumulatora komplektu. Tam nepieciešamas augsta līmeņa zināšanas un stingri drošības standarti. Atkarībā no nobraukuma elektriskajam smagkravas automobilim ir nepieciešams uzstādīt līdz pat sešus šādus akumulatoru bateriju blokus. Sākotnēji MAN kravas elektroautomobiļi varēs nobraukt no 600 līdz 800 kilometriem. Ieviešot nākamās paaudzes akumulatoru bateriju tehnoloģiju, aptuveni no 2026. gada prognozējamais pilnuzlādes nobraukums sasniegs pat 1000 kilometru. Tādējādi kravas elektroautomobilis beidzot būs piemērots tālsatiksmes pārvadājumiem. Aptuveni šīs desmitgades vidū kravas elektroautomobiļu un ar dīzeļdzinēju darbināmu kravas automobiļu īpašumtiesību kopējās izmaksas būs vienādas.
Tāpēc MAN sagaida, ka,vēlākais, līdz tam laikam ievērojami palielināsies klientu pieprasījums pēc e-automobiļiem, pieņemot, ka būs izveidota atbilstoša uzlādes infrastruktūra. 2024. gada sākumā MAN rūpnīcā Minhenē tiks uzsākta smagkravas e-automobiļu ražošana.
Jūs varētu interesēt arī
Autoiekrāvēja riepu Galaxy MFS 101 SDS klāsts paplašinās
Yokohama-ATG (Alliance Tire Group) paplašinājis autoiekrāvēj...
Väderstad palielina Spirit tvertnes ietilpību
Väderstad palielina Spirit sējmašīnu tvertnes ietilpību. Vai...
Kuhn papildina kultivatoru Performer Select klāstu
Kuhn Farm Machinery pievienojis divus jaunus modeļus savam s...