Lielais čehu SUV īstajā brīdī saņēmis vajadzīgos uzlabojumus – Škoda Kodiaq vizuālajam prestižam pievienotas augstvērtīgas ekstras. Sportline vēl vairāk nostiprina pozīcijas kā atsevišķa modeļa versija.
Kas tas ir?
Kopš Škoda vēsturiskās debijas lielo SUV klasē pagājuši pieci gadi, tāpēc Kodiaq pienācis pēdējais laiks modernizācijai. Atjaunināto modeli viegli var atpazīt pēc retušētās radiatora restes un šaurākiem LED lukturiem. Par piemaksu, bet augstākajās komplektācijās pat standartaprīkojumā tie nes matricu LED tehnoloģiju, kas Kodiaq līdz šim nebija pieejama. “Matricas” ne vien šikāk izskatās, bet arī tālredzīgāk izgaismo apkārtni. Škoda pievienojusi jaunus alumīnija dekorus bamperos, lai piešķirtu Kodiaq augstvērtīgāku izskatu arī ne tik ekskluzīvās komplektācijās.
Aizmugurē parādījies jauns jumta spoilers, kas palīdz masīvajam auto izskatīties slaidākam un pie viena nedaudz samazina aerodinamisko pretestību. Vairāk nekā citi Kodiaq, kā allaž, piesaista vizuāliem akcentiem bagātais Kodiaq Sportline. Radiatora reste, tās rāmis, spoguļi, sānstiklu rāmji, jumta reliņi un pat uzraksti aizmugurē ir spoži melni. Kopā ar pareizo krāsu tāds Kodiaq uzreiz izskatās pārāks un prestižāks, bet cenas ziņā ierindojas starp pamataprīkojuma līmeņiem Active, Ambient un Elegance, un ekskluzīvo Laurin & Klement.
Sportline salons turpina ārējo aksesuāru tēmu ar melniem griestiem, oglekļa šķiedras izskata dekoriem un sporta sēdekļiem. Pirmo reizi Kodiaq iespējams pasūtināt ar paaugstināta komforta sēdekļiem, kas ietver arī ventilācijas un masāžas funkciju. L&K modelim sēdekļu ventilācija jau ir standartaprīkojumā. Visu jauno Kodiaq kopīga iezīme ir kontrastējoša nošuve visa priekšējā paneļa platumā. Vairumam modeļu tā ir pelēka, kamēr Kodiaq RS – sarkana. Pieskaņota apdare parādījusies arī Kodiaq durvju iekšpusē. Škoda piedāvā arī citus vizuālos relišerus, piemēram, izgaismotu logotipu uz trotuāra, atverot durvis.
Atkarībā no modifikācijas Kodiaq tagad aprīkots ar Škoda jauno divspieķu vai sporta trīsspieķu stūri. Virtuālais displejs ar vairāk nekā 10” izmēru pa diagonāli piedāvā vairākus izvēles skatus, ieskaitot minimālo, kurā atainoti tikai 2–3 rādījumi. Kā visas jaunās Škoda, arī Kodiaq atzīst tikai c-type uzlādes ligzdas, toties dažās versijās viena no tām atrodama pat atpakaļskata spoguļa korpusā.
Garā riteņu bāze (2,79 m) joprojām piedāvā iespēju iegādāties arī septiņvietīgus Kodiaq, vienlaikus neatsakoties no mazizmēra rezerves riteņa. Bagāžnieka ietilpība piecu sēdekļu versijā ir kolosāli 835 litri, bet ar nolaistām atzveltnēm – vairāk nekā divi kubikmetri. Jaunajam Kodiaq izgudroti vai pilnveidoti ap 45 Simply Clever risinājumi, kas palīdz ikdienas dzīvē. Tos var atrast visnegaidītākajās vietās, piemēram, zem motora pārsega, kur uzradies Škoda Scala debitējušais atlokāmais vējstikla šķidruma tvertnes korķis/piltuve. Taču Kodiaq pieejami arī citi, tieši šā modeļa izmēram un statusam pielāgoti Simply Clever elementi. Viens no tādiem ir Sleep Comfort pakotne, kurā ietilpst ērtāki, lielāki galvasbalsti un sega. Kopumā var teikt, ka Škoda veiksmīgi stiprinājusi Kodiaq kā droša, komfortabla un visus savā tuvumā sargājoša automobiļa statusu. Papildinājumi vadītāja asistentu klāstā, piemēram, proaktīvā aizsardzības sistēma Crew Protect Assist, padara Kodiaq līdzīgu braucošam cietoksnim.
Kā tas brauc?
Gandrīz 4,7 metrus garam septiņvietīgam SUV taču nepieciešams vismaz 200 zirgspēku dzinējs? Tāds Kodiaq patiešām ir un ne viens vien. Taču Volkswagen grupas EVO dzinēju sērija piedāvā arī kompaktākus, lētākus un ekonomiskākus risinājumus. profi izmēģinātais Kodiaq Sportline bija aprīkots ar 1,5 litru TSI dzinēju. 150 zirgspēku agregāts pieejams arī ar manuālo pārnesumkārbu, tomēr septiņu ātrumu DSG ir visādā ziņā ieteicamāks. Tā tieksmi iekrampēties augstākos pārnesumos un kavēties ar pārslēgšanos zemāk var atrisināt, pārejot uz braukšanas režīmu Sport. Tālos gabalos turpretim ieteicams neaizmirst par Eco režīmu, kas būtiski nemaina komforta iestatījumus, toties samazina degvielas patēriņu. Testa rādījums 8,3 l/100 km tik lielam, izskatīgam un labi aprīkotam benzīna krosoveram uzskatāms par pieņemamu, tāpat kā paātrinājums līdz 100 km/h desmit sekunžu robežās. Par spīti tikai priekšējo riteņu piedziņai, Kodiaq 1.5 ir droši laižams arī mežā un uz lauka, ja vien tur nedraud reāla iestigšana. Klīrenss ir pietiekams, un piekare nekunkst par nelīdzenumiem arī ar 19” zemprofila riepām. Runājot par to – jaunais Kodiaq var tikt aprīkots ar 17–20 collu riteņiem.
Jaudas kārotājiem jāliek aiz auss, ka topmodelis RS vairs nav dīzeļa, bet gan benzīna automašīna, par laimi – ar tiem pašiem 245 ZS un, protams, pilnpiedziņu. Vismaz pagaidām šķiet, ka no aprites izslēgts robustais Kodiaq Scout, pēc kura nebija liela pieprasījuma. Jāsaka, ka Škoda nav atstājusi pārāk lielas manevra iespējas motoru izvēlē. Ja 1.5 TSI šķiet par mazu, alternatīva ir 2 litru TSI ar 190 ZS. Dīzeļu frontē pieejami 2 litru agregāti ar 150 vai 200 ZS un tikai ar DSG. Viens no iemesliem tuvāk apskatīt Sportline komplektāciju ir progresīvā stūrēšanas sistēma, kas šim Kodiaq, tāpat kā L&K un RS ir standartaprīkojums. Tai ir mainīgs stūres mehānisma pārnesuma skaitlis, kas uzlabo vadāmību lielos ātrumos un straujos līkumos, bet vienlaikus atvieglo manevrēšanu pilsētās, pagalmos vai vienkārši stumdot piekabi.
Vai to ir vērts pirkt?
Škoda Kodiaq jau no pirmās dienas kļuva par cenas un snieguma attiecības teicamnieku. Modernizācija ne tikai likvidējusi vai piesegusi nedaudzos ergonomiskos un aprīkojuma trūkumus (2016. gadā dažas tagad pieejamās ekstras nemaz neeksistēja), bet arī paaugstinājusi to, ko angliski dēvē par value for money jeb cik daudz automobiļa jūs varat dabūt par savu naudu. Kodiaq nav kļuvis lētāks, drīzāk otrādi, un RS vispār piestādīs ap 50 000 eiro rēķinu, taču citas versijas, ieskaitot Sporline, ir pieticīgākas. Škoda bez liekas reklāmas pilnveidojusi arī ārēji nemanāmās īpašības, tāpat kā to reiz īstenoja Superb feislifta laikā. Tāpēc Kodiaq brauc vēl plūstošāk, klusāk un ātrāk nekā iepriekš, pat ar necilu pusotra litra turbodzinēju.
Normunds Avotiņš
Jūs varētu interesēt arī
300 ZS klases traktoru salīdzinājums
Šajā PROFI testā piedalās septiņi 300 zirgspēku klases trakt...