Menu




Citroën atjaunina vieglo komercauto klāstu

Ziņas 11.06.2024   

Citroën atjaunina vieglo komercauto klāstu

Stellantis grupa, kurā ietilpst arī Citroën, pamatīgi atjauninājusi savu vieglo komercauto (LCV) klāstu.

Stellantis Pro One klāsts tiek prezentēts uzreiz ar pieciem zīmoliem: FIAT Professional, Citroën, Opel, Peugeot un Vauxhall. Vienlaicīgi tika prezentēti 12 atjaunināti modeļi trijos LCV segmentos, kas, pēc ražotāja domām, ir pirmais šāds gadījums tirgū. Nekad agrāk vienuviet nav bijis tik daudz jaunu viena ražotāja, bet dažādu zīmolu furgonu!

Cik nozīmīgs šis segments ir Stellantis grupai, liecina pirmā vieta reitingā 2023. gadā popularitātes ziņā Eiropā un Dienvidamerikā. Grupa sola līdz 2027. gadam kļūt par pasaules līderi. Vēl viens daiļrunīgs fakts: no 2021. līdz 2030. gadam mērķis ir dubultot apgrozījumu vieglo automobiļu segmentā. Starp citu, pērn visā pasaulē pārdoti 1,7 milj. Stellantis LCV automašīnu un pikapu.

Stellantis grupa atjaunojusi plašu vieglo komercautomobiļu (LCV) klāstu. Modernizācijas programma skārusi visas grupai piederošās markas, kuru klāstā ir šīs kategorijas automašīnas. No mūsu tirgū zināmajiem zīmoliem jauni modeļi parādījušies FIAT Professional, Citroën, Opel un Peugeot klāstā.

Jauno komercauto prezentācijā galvenais uzsvars likts uz nulles izmešu modeļiem. Tā ir visas grupas prioritāte. Nav nejaušība, ka visos trīs segmentos tiek piedāvātas elektriskās modifikācijas ar palielinātu nobraukumu ar vienu uzlādi: līdz 345 km kompaktklasē, līdz 350 km vidējā klasē un pat līdz 420 km lielajā klasē.

Kā alternatīva ir pieejami vidējas un lielās klases LCV ar ūdeņraža degvielas elementiem. Kā norāda Stellantis, ūdeņraža degvielas lielākā priekšrocība ir ātra uzpilde – līdz 5 minūtēm. Visbeidzot, nobraukums ar vienu uzlādi ir lielāks nekā elektriskajām modifikācijām: vidējā klasē tas ir līdz 400 km, bet lielajā klasē līdz 500 km.

Arī lielāko furgonu dīzeļdzinēji ir pārveidoti un tagad ir līdz pat 7% ekonomiskāki. Tie ir pieejami ne tikai ar sešpakāpju manuālo, bet arī ar astoņpakāpju automātisko pānesumkārbu. Vidējās un lielās klases vieglajiem kravas automobiļiem (piemēram, Citroën modeļiem Jumpy un Jumper) jau standartā ir elektromehāniskais (nevis elektrohidrauliskais) stūres pastiprinātājs, kas vienlaikus palielina braukšanas komfortu un precizitāti. Stāvbremze arī ir elektriska.

Kāda ir spēka agregātu izvēle? Kompakto Citroën Berlingo furgonu var izvēlēties ar 81 kW/110 ZS PureTech benzīna dzinēju, 74 kW/100 ZS vai 96 kW/130 ZS BlueHDi turbodīzeļa dzinēju vai elektrisko versiju ar 100 kW/136 ZS jaudu. Elektriskais Berlingo Van ar vienu uzlādi pēc WLTP metodoloģijas var nobraukt 330 – 345 km. Vienīgais benzīna dzinējs, tāpat kā bāzes 74 kW/100 ZS BlueHDi dzinējs, ir pieejams tikai ar manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu. Jaudīgākais turbodīzeļa dzinējs pieejams gan ar manuālo sešpakāpju, gan automātisko astoņpakāpju ātrumkārbu.

Vidējā klasē, kur Citroën piedāvā Jumpy, var izvēlēties vienu no trim BlueHDi turbodīzeļa dzinējiem: 88 kW/120 ZS, 107 kW/145 ZS vai 132 kW/180 ZS. Jaudīgākā versija pieejama tikai ar automātisko astoņpakāpju ātrumkārbu, BlueHDi 145 modifikācija – gan ar manuālo sešpakāpju, gan automātisko astoņpakāpju ātrumkārbu.

Jumpy netiek piedāvāts ar benzīna dzinēju, taču kā alternatīva ir pieejama modifikācija ar ūdeņraža degvielas šūnām. Jumpy ir arī divas elektriskās modifikācijas: ar 50 kWh un 75 kWh akumulatoriem, kas ar vienu uzlādi ļauj nobraukt attiecīgi līdz 224 vai 350 km. Salīdzinājumam, modifikācija ar ūdeņraža degvielas šūnām var nobraukt līdz 400 km.

Lielās klases Citroën Jumper tiek piedāvāts ar trim turbodīzeļa 2,2 l BlueHDI dzinējiem (88 kW/120 ZS, 103 kW/140 ZS un 132 kW/180 ZS), no kuriem divi jaudīgākie ir pieejami gan ar manuālo sešpakāpju, gan ar automātisko astoņpakāpju ātrumkārbu.

Elektriskā ë-Jumper jaunākā modifikācija: 110 kWh akumulators un jauns 200 kW (270 ZS) elektromotors, kas ar vienu uzlādi ļauj nobraukt līdz 420 km.

Atšķirības vislabāk redzamas priekšpusē. Priekšdaļa tagad labāk atbilst katra zīmola identitātei. Piemēram, uz Citroën komerciālajiem modeļiem pirmo reizi redzams uzņēmuma jaunais logotips, kas kopā ar jauno priekšdaļu diezgan labi izceļ zīmola automašīnas.

Salonā mainīts arī panelis un ir jauna stūre. Pat pamata Berlingo Van ir My Citroën Play sistēma ar integrētu viedtālruņa savienojuma funkciju. Papildaprīkojumā ir jauna multivides sistēma ar 10 collu diagonālo skārienekrānu ar Apple CarPlay un Android Auto saskarnēm. Vēl viens 10 collu ekrāns ir nomainījis mērinstrumentu paneli, kas tagad ir viegli pielāgojams vadītāja individuālajām vajadzībām.

Pat mazākajā Berlingo Van ir trīs lādētāji: bezvadu viedtālrunim un divi USB savienojumi. Starp visiem Stellantis grupas kompaktajiem furgoniem Berlingo Van izceļas ar ērtākajiem Advanced Comfort sēdekļiem.

Vēl viena detaļa – atpakaļskata spoguļa vietā Berlingo Van, Jumpy un Jumper modeļus var pasūtīt ar Dynamic Surround Vision videokameru sistēmu, kas ļauj vadītājam redzēt, kas notiek ne tikai aiz furgona, bet arī sānos. Vienlaikus ir pilnveidots arī pats parkošanās asistents – lielajos furgonos uzstādīts Active Park Assist elektroniskais asistents ar distances sensoriem pa visu automašīnas perimetru.

Atjauninātas arī šosejas braukšanas sistēmas. Piemēram, adaptīvā kruīzkontrole ir papildināta ar bremzēšanas un starta no vietas un satiksmes joslas uzturēšanas funkciju. Kopumā elektronisko vadītāja palīglīdzekļu saraksts ir paplašinājies līdz 21, atkarībā no modeļa, t.i. līdz otrajam autonomās vadības līmenim ieskaitot.

Liela uzmanība pievērsta savienojamībai ne tikai ar viedierīcēm. Tagad Stellantis grupas vieglās kravas automašīnas tiek saprastas kā vienotas ekosistēmas dalībnieki, kuri attālināti var apmainīties ar darba uzdevumiem un informāciju – ar ë-Routes var ne tikai uzraudzīt braukšanas parametrus un maršrutu, bet arī to plānot.

Uzlabota arī funkcionalitāte. Ņemot vērā visu Citroën vieglo kravas automobiļu klāstu, tajā ir iekļauti modeļi ar virsbūves garumu 2,41 līdz 6,36 m un kravas telpas tilpumu 0,5 līdz 17 m3 . Attiecīgi kravnesība var būt tikai 100 kg, bet var sasniegt arī 2 t.

Kompaktais Citroën Berlingo Van ir pieejams divos garumos, kā rezultātā kravas telpas tilpums sasniedz 4,4 m3 . Šī automašīna var pārvadāt kravu, kas sver līdz 1 t. Sēdekļa atzveltne vidū nolokās, tāpēc to var viegli pārveidot par galdu. Tas ir noderīgi arī pārvadājot garas kravas.

Vidējās klases Citroën Jumpy arī ir pieejams divos garumos, ar tilpumu 6,6 m3 un kravnesību līdz 1,275 t. Jumpy ir pieejams ne tikai kā bāzes furgons, bet arī kā 5 vai 6 vietīgs kravas un pasažieru furgons Crew Cab un 9 vietīgs Combi mikroautobuss.

Lielās klases Citroën Jumper ir visvairāk virsbūves konfigurāciju: divas dažādas garenbāzes, trīs virsbūves garumi un seši dažādi virsbūves veidi, ieskaitot kravas un pasažieru. Atkarībā no modifikācijas kravas telpas apjoms ir 10 līdz 17 m3 .

 



gallery image
gallery image
gallery image

Jūs varētu interesēt arī


Ziņas

Grimme uzlabo Evo 280 daudzpusību

Grimme uzlabo Evo 280 daudzpusību

Grimme divu rindu kartupeļu kombaina Evo 280 jaunākajai vers...

Ziņas

Case IH prezentē AF9 un AF10 kombainus

Case IH prezentē AF9 un AF10 kombainus

Case IH jaunie viena rotora AF9 un AF10 ražas novākšanas kom...

Ziņas

Pöttinger Plano rugaines kultivators

Pöttinger Plano rugaines kultivators

Pöttinger laidis klajā 6 metru piekabināmo rugaines kultivat...