No dīzeļa līdz degvielas elementiem
Atjauninātā Citroën Jumper dzinēju izvēle ir plaša, bet bagātīgas aprīkojuma iespējas padara vadītāja darbu gan ērtāku, gan efektīvāku.
Kristians Sūpers
Citroën Jumper ir viens no tiem auto, ar kuru, iespējams, katram ir vismaz netieša saskarsme. Ikdienā var redzēt, kā viņi pārvietojas lielā skaitā, un ikviena pirkumi ir nonākuši līdz veikalam vai pakomātam ar jaunāku vai vecāku 1994. gadā pirmo reizi prezentētā modeļa pārstāvi.
Starp citu, pirmais Jumper, kas dienasgaismu ieraudzīja jau pirms 30 gadiem, tika slavēts par veiksmīgo ergonomiku, turklāt testos kā īpašas iezīmes tika izcelti elektriskie logi un gaisa kondicionieris. Spēka avotu klāstā bija atmosfēriskie dīzeļdzinēji, turbodīzeļa un benzīna dzinēji. Jaunākā modeļa aprīkojuma saraksts ar parkošanās radariem un citām modernām vadītāja palīgierīcēm deviņdesmito gadu furgona vadītājam šķistu zinātniskā fantastika.
Turbodīzeļi, protams, joprojām ir daļa no Jumper spēka agregātu saraksta, taču tam ir pievienots elektromotors, kas atkarībā no modeļa tiek darbināts ar akumulatoru vai ūdeņraža degvielas elementiem. Dīzeļi ir jaudas diapazonā 120 – 180 ZS, ātrumkārbas izvēlē ir gan manuālā, gan automātiskā.
Jaudīgākā Jumper titulu saņem versija ar 272 ZS elektromotoru, kuras 110 kWh akumulators pēc rūpnīcas datiem (WLTP) nodrošina 420 kilometru nobraukumu. Vasaras apstākļos un ar aptuveni 300 kg slodzi vidējais enerģijas patēriņš pilsētas un piepilsētas satiksmē bija 29,2 kWh/100 km (vidējais ātrums 44 km/h) un 31,1 kWh/100 km (83 km/h) pa šoseju. Protams, daudz ir atkarīgs no braukšanas apstākļiem un stila, taču šie skaitļi apliecina, ka ar vienu akumulatora uzlādi vasarā var nobraukt aptuveni 400 km.
Iebūvētā lādētāja jauda ir 11 kW un akumulatoru pilnībā var uzlādēt 11 stundās un 45 minūtēs, bet ar 150 kW ātro lādētāju tas sasniedz 80 procentu uzlādi 55 minūtēs.
Pirms elektriskā furgona iegādes noteikti ir vērts padomāt par savu ikdienas braucienu īpatnībām, vai ir pietiekams braukšanas diapazons, vai ir loģiskas uzlādes iespējas, kā arī pievērst uzmanību kravnesības specifikai: tā kā elektromobiļa pašmasa ir liela (atkarībā no versijas, 2,8 – 2,9 tonnas un pilna masa 3,5 tonnas), kravnesība ir 540 līdz 710 kg. Kravnesība dīzeļdzinēju versijām parasti sākas no aptuveni 1,2 tonnām, kas raksturīga šai klasei, un sasniedz aptuveni pusotru tonnu, bet vislielākā ir pat divas tonnas.
Uzskaitīt visas Jumper versijas prasītu ilgu laiku, tāpēc jāsaka, ka tas tiek piedāvāts ar diviem garenbāzes variantiem (3,45 un 4,04 metri), kā furgons trīs garumos un sešās virsbūves versijās ar kravas telpas tilpumu 10 – 17 kubikmetru. Dažādām virsbūvēm modeļu klāstā ar garāku riteņu bāzi ir arī rāmja versija ar standarta un dubultkabīni.
Pilnībā tika mainīts pasažieru nodalījuma dizains. Mērinstrumentu panelis standarta versijā apvieno analogo spidometru un tahometru ar digitālajiem displejiem, taču tiek piedāvāts arī pilnībā digitāls, kā tas bija testa mašīnai. Redzamība ir skaidra pat saulainā laikā, spilgtums piemērots braukšanai tumsā.
To pašu var teikt par lielo skārienjutīgo centrālo ekrānu. Kurjeri, iespējams, ir īpaši pateicīgi par iespēju atvērt un aizvērt durvis bez atslēgas. Zem kabīnes griestiem ir ērta vieta pavaddokumentiem, durvīs ietilpīga kabata dzēriena pudelei.
Virs iekšējā spoguļa var pasūtīt atpakaļgaitas kameras ekrānu, lai manevrējot varētu vērst skatienu tur, kur daudzi ir pieraduši. Neapšaubāmi, braukšanas drošību vairo arī parkošanās palīgierīce ar 14 vai 16 sensoriem, kas uzrauga visu automašīnas apkārtni atkarībā no transportlīdzekļa garuma.
Testētās elektriskās versijas salons ir kluss gan pilsētas, gan šosejas ātrumos, un braukšanas pieredze kopumā ir nepiespiesta. Turklāt savu lomu spēlē sēdeklis, kas piedāvā pietiekamu atbalstu, labi sabalansēta stūres sistēma – elektriskais pastiprinātājs atvieglo manevrēšanu, bet ir pietiekami precīzs braukšanai pa ceļu, un visbeidzot savu lomu spēlē arī spoguļi, kas piedāvā labu pārskatāmību.
Komerctransporta cenrāži parasti ir gari, jo ir daudz versiju un iespēju, tāpat arī ir ar Jumper. Cenas sākas no aptuveni 30 000 eiro un paceļas virs 60 000 eiro. Ievērības cienīga ir piecu gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma.
Tehniskie dati
Elektromotora jauda: 200 kW (272 ZS)
Griezes moments: 410 Nm
Maksimālais ātrums: 110 km/h
Braukšanas diapazons: 420 km
Garums/platums/augstums: 5998/2050/2612 mm
Riteņu bāze: 4035 mm
Pašmasa: aptuveni 2900 kg
Kravnesība: 540 – 710 kg
Garantija: 5 gadi bez nobraukuma ierobežojuma
Jūs varētu interesēt arī
300 ZS klases traktoru salīdzinājums
Šajā PROFI testā piedalās septiņi 300 zirgspēku klases trakt...