Menu




CUPRA Formentor tests

Testi 17.12.2024   

CUPRA Formentor tests

Ja meklējat personalizētu auto, kas sniedz braukšanas prieku un emocijas, iespējams, vēlēsieties noskaidrot, vai jums ir tāda pati asinsgrupa kā CUPRA Formentor.

Teksts: Andruss Lānsalu

Vissvarīgākā Formentor vadīšanas sastāvdaļa ir sajūta. Protams, sajūta ir svarīga, braucot ar daudzām automašīnām, taču Formentor braukšanas pieredze ir vērsta uz emocijām. Tas arī loģiski, jo tieši tāpēc CUPRA zīmols pirms sešiem gadiem tika atšķirts no Seat. Leģenda vēsta – kad CUPRA pirmo reizi tika prezentēta kā neatkarīga marka, Volkswagen priekšnieki bija ģērbušies uzvalkos, bet CUPRA priekšnieki T kreklos. Tas sniedza skaidru vēstījumu, ka CUPRA spēlē uz brīvību un radošumu.

Un tagad CUPRA ir tieši tāds zīmols, kāds tas bija paredzēts. Braucot ar Formentor, to var sajust gandrīz katrā sīkumā. Formentor nav luksusa zīmols, tā cenu zīmi bez redzes traucējumiem var mierīgi apskatīt ikviens, kurš plāno iegādāties jaunu automašīnu. Taču, ceļojot ar Formentor, jūs vienmēr jūtat greznības tuvumu. Šī greznība nekļūst apgrūtinoša, neuzspiež sevi. Tā ir radoša greznība – precīzi izvēlētas šuves, vara krāsas ielaidumi un sportiski sēdekļi, kas apņem vadītāju un rada spēcīgu fiziskās drošības sajūtu. Sennheiser 12 skaļruņu skaņas sistēma, kas spēj apstrādāt 50. gadu džeza improvizācijas, kā arī baroka polifoniskās kaskādes. Protams, šo nianšu ir vairāk, taču brauciena baudīšana ar Formentor nebalstās uz papildaprīkojuma sarakstiem vai iespaidīgiem tehniskajiem datiem.

Formentor atgriežas tur, kur kādreiz atradās sporta automašīnas. Formentor sniedz vadītājam pacilātu noskaņojumu, prieku par stūri ar saprotamu atgriezenisko saiti.

Ja tiešām vēlaties, lai automašīna reaģētu tā, it kā tā būtu radīta trasei, vienkārši izvēlieties 333 zirgspēku VZ versiju. Tad Formentor būtībā ir Golf R analogs. Un tad jums ir arī paātrinājums 4,8 s līdz 100 km/h. Turklāt cenu līmenis ar paātrinājumu neizlido orbītā. Vienkārši neaizmirstiet lūgt padomu izplatītājam un detalizēti pastāstīt, kuru Formentor vēlaties.

Ar mierīgākajām versijām tikmēr var aizmirst, ka Formentor joprojām ir diezgan sportisks auto šajā pilnīgajā braukšanas pieredzē. Kad to atceries un sāc braukt, piemēram, pa līkumotu ceļu, ātri vien atgriežas sajūta, ka auto ir gatavs diezgan asi un precīzi reaģēt uz stūri un ka bremzes paredzētas kam daudz vairāk nekā tikai apstāšanās pie luksofora. Pat uz grantsceļa auto ir patīkami precīzs un atsaucīgs.

Formentoram, kuru testēju, bija melns jumts un tumšs salons. Autopasaulē tas ir simbols tam, ka automašīna ar tumšiem griestiiem brauks ātrāk nekā parastie auto ar baltu griestu apšuvumu. Lai arī tas tas ir tikai psiholoģisks efekts, to nevar izslēgt braukšanas laikā. Bet, ja nepatīk tumšie griesti, var pasūtīt arī panorāmas jumtu.

Formentor ir rūpīgi izstrādāts, un tas attiecas gan uz eksterjeru, gan interjeru. No pirmā acu uzmetiena tā lukturu trijstūri var pārsteigt (precizēsim – tās ir matricas LED gaismas). Patiesībā šādu rūpīgi pārdomātu detaļu ir daudz vairāk.

CUPRA paziņojumā presei Formentor nosaukts par SUV, un tas, iespējams, formāli pieder šai klasei. Taču tas joprojām ir kaut kas cits – blakus parastam SUV Formentor izskatās ļoti sportiski. Patiesībā, ja sākat skatīties rūpīgāk, uz ielām nav tāda tipa automašīnu kā Formentor. Šābrīža dizaina situācijā, kad automobiļi arvien vairāk līdzinās viens otram, un dažkārt jau ir diezgan grūti atšķirt, kuru marku vai modeli es redzu, vienkārši paskatoties uz tiem, šķiet, ka Formentor nāk no pavisam citas dizaina skolas. Tas joprojām ir auto ar personību un raksturu.

Tehniskie dati

Bāzes cena: 33 900 EUR

Dzinējs: R-4, benzīns, 1498 cm3

Jauda: 110 kW (150 ZS)

Griezes moments: 250 Nm

Maksimālais ātrums: 205 km/h

Vidējais degvielas patēriņš: 5,8–6,1 l/100 km

Garums/platums/augstums: 4451/1839/1520 mm

Riteņu bāze: 2679 mm

Bagāžnieka tilpums: 420–450 litru

Pašmasa: 1407 kg

Piekabes kravnesība: 1500 kg

Garantija: 5 gadi vai 100 000 km



Jūs varētu interesēt arī


Testi

Škoda Elroq pirmais brauciens

Škoda Elroq pirmais brauciens

Jaunā elektroauto Škoda Elroq izmēģinājums saulainajā Maļork...

Testi

Citroën Jumper tests

Citroën Jumper tests

Atjauninātā Citroën Jumper dzinēju izvēle ir plaša, bet bagā...

Testi

300 ZS klases traktoru salīdzinājums

300 ZS klases traktoru salīdzinājums

Šajā PROFI testā piedalās septiņi 300 zirgspēku klases trakt...