Menu




PIRMIE IESPAIDI: New Holland T7.315 HD

Testi 25.10.2022   

PIRMIE IESPAIDI: New Holland T7.315 HD

Ar jaunu kabīni

Lai gan joprojām šis traktors saucas T7.315 HD, tagad tam ir pavisam jauna kabīne. Lūk, arī ekskluzīvs pirmais testēšanas pārskats.

T7 HD ir pirmā New Holland traktoru sērija, kas aprīkota ar jauno Horizon Ultra kabīni. Gandrīz 20 gadi pagājuši, kopš tika prezentēta pirmā kabīne ar četriem statņiem, tādēļ ar nepacietību gaidījām, kas notiks tālāk.

Vairāk vietas kabīnē

Lai gan pirmajā mirklī, aplūkojot no ārpuses, atšķirību ir grūti pamanīt, šis iespaids ir mānīgs. Kaut arī forma kopumā nav īpaši mainījusies, jaunā kabīne ir ievērojami lielāka. Viss rāmis ir pagarināts par 4% un aizmugurējie statņi nobīdīti 65 mm tālāk uz aizmuguri. Vienlaikus ir pazeminātas riteņu arkas un durvju slieksnis kļuvis par 33% platāks.

Tas atvieglo iekāpšanu – tieši tāpat, kā no 5,4 līdz 6,0 m2 palielinātais logu laukums uzlabo redzamību. Turklāt priekšējais vējstikls, kura izliektā daļa tagad sniedzas teju līdz pašam jumtam, ir aprīkots ar apakšdaļā novietotu tīrītāju, kas ievērojami palielina tīrāmo zonu – vismaz augšpusē.

Kopumā kabīnes tilpums ir pieaudzis par 7,5%. Tas nozīmē ne vien vairāk vietas aiz sēdekļa, bet arī iespēju pagriezt sēdekli un iztaisnot kājas.

Jaunajā līdzbraucēja sēdeklī ir integrēts dzesēšanas nodalījums, kurā pietiek vietas arī liela izmēra pudelēm.

Kā apgalvo New Holland, vienlaikus ir samazinātas pielaides kabīnes ražošanas procesā, kā arī uzlabots salona apšuvums un apstrādes kvalitāte. Ja 2007. gadā prezentētā kabīne ar trokšņa līmeni 70 dB(A) jau toreiz noteica jaunu mērauklu skaņas izolācijas ziņā, tad tagad jaunajā kabīnē, saskaņā ar New Holland informāciju, ir vairs tikai 66 dB(A) – patiešām sensacionāls rādītājs!

Tāpat kā iepriekš arī jaunā kabīne standarta versijā aizmugurē balstās uz spirālatsperēm ar amortizatoriem. Taču izmaiņas ir skārušas kabīnes piekares detaļas, lai vēl vairāk samazinātu sānisko zvalstīšanos.

Pateicoties jaunajai jumta līnijai, tagad augšā pie jumta var piemontēt līdz pat 14 darba lukturiem, kā arī pie kabīnes vēl desmit lukturus. Turklāt, nospiežot taustiņu, ir iespējams atsevišķi ieslēgt vai izslēgt apgaismojumu labajā vai kreisajā pusē, piemēram, lai nežilbinātu pašgājējsmalcinātāja vadītāju. Apgaismojuma slēgšanai ir paredzēti divi individuāli piesaistāmi atmiņas taustiņi.

Digitāls instrumentu panelis

Apsēžoties vadītāja sēdeklī, skatiens vispirms pavēršas uz jauno instrumentu paneļa monitoru. Normālā darba režīmā tas sniedz visu nepieciešamo informāciju – par uzpildes līmeņiem, iestatīto ātrumu, apgriezienu skaitu, pacelšanas augstumu utt. Šo indikāciju iespējams samazināt, lai atbrīvotu vietu attēlam no priekšpusē piemontētās 175° kameras. Tas ir ļoti praktiski, jo īpaši, izmantojot priekšējās uzkares iekārtas. Vēl noderētu priekšpusē divas pa labi vai pa kreisi pavērstas kameras, lai palielinātu drošību ceļu sazarojumos un krustojumos.

Ja standartā šis ekrāns ir novietots aiz stūres, tad tagad pastāv iespēja pasūtīt to montāžai stūres rata vidū. Šo sistēmu, kas nodēvēta par Centre-View, neaizsedz stūres rata spieķi, un tā pirmo reizi tika prezentēta 2017. gadā koncepttraktorā ar metāna degvielu.

Opcijas veidā ir pieejams uz stūres rata novietots instrumentu panelis. Jaunie monitori ir izcili.

Jauns rokas balsts

Lielo rokas balstā iemontēto skārienekrāna termināli var izmantot gandrīz visu funkciju vadībai. Tāpat kā jaunajam T8 modelim, izvēlnes var atvērt trīs dažādos veidos: ar taustiņiem, ar ritentiņu vai tiešu pieskaršanos ekrānam. Tādējādi visi iestatījumu logi ir viegli pieejami, un vadītājs var piesaistīt atsevišķus taustiņus noteiktām funkcijām. Šāda individuālas piesaistes iespēja ir kopumā astoņiem numurētiem rokas balsta un daudzfunkcionālās sviras taustiņiem.

Daudzas no T8 aizgūtā rokas balsta funkcijām ir ieprogrammējamas pēc brīvas izvēles.

Turklāt var brīvi izvēlēties arī izvadu piesaisti. Tagad atbilstoši savienojumu marķējuma krāsām traktora aizmugurē mainās LED krāsa piecās vadības svirās, un tas ir ļoti labi! Ņemot vērā visu šo tehnikas lērumu, interesants šķiet fakts, ka rokas balsta regulēšana, kas sākotnēji bija elektroniska, tagad atkal ir kļuvusi manuāla. No otras puses, nākotnē būšot pieejama pat kodēta kabīnes atslēga ar attālinātu bloķēšanu.

Jau tagad ir pieejama vadītāja sēdekļa ventilācija, kā arī zem līdzbraucēja sēdekļa novietotais dzesēšanas nodalījums, kurā ir vieta divām lielām ūdens pudelēm. Runājot par klimatu, jāpiemin, ka jaunajā kabīnē klimata kontrole ir iedalīta zonās, un tai tiek izmantoti divi ventilatori, kas abi kopā nodrošina par 30% lielāku gaisa plūsmu un par 35% paātrina atdzišanu.

Kopsavilkums

No ārienes maz kas liecina, ka jaunā T7 HD kabīne ir principiāli izmainīta. Tajā tagad ir ne vien vairāk vietas un komforta, bet arī pilnībā jauni termināļi, jauns vadības bloks rokas balstā, kā arī elpu aizraujošs opciju saraksts.

PROFI LATVIJA NR.30 (2022-2)

 





gallery image
gallery image
gallery image
gallery image

Jūs varētu interesēt arī


Testi

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

Motors no superauto un citi tehnoloģiski stiķi padara amerik...

Testi

Pikapa Ford F-150 tests

Pikapa Ford F-150 tests

Amerikāņu pikapu zvaigzne piestāj Latvijā. Šķiet, ka uz pali...

Testi

PROFI TESTS: 50 ZS traktoru salīdzinājums

PROFI TESTS: 50 ZS traktoru salīdzinājums

Šajā profi lielajā testā salīdzināti seši 50 ZS klases trakt...