Kā zināt, ka pa priekšu brauc jaunākā modeļu gada Škoda Karoq? Protams, pēc uzraksta uz bagāžnieka vāka! Kopš 2020. gada Škoda logotipa vietā tur redzams izretots uzraksts Š K O D A, tāpat kā lielajam Kodiaq un jaunajai Octavia. Saknē gan Karoq palicis tāds pats – kompakts krosovers ar garu bāzi relatīvi īsā korpusā. Šīs proporcijas arī ir automašīnas atlētisma pamatā.
Aizsācis savu dzīves ceļu kā Škoda Yeti aizstājējs un “vienkārši Karoq”, uz Volkswagen MQB platformas ražotais modelis papildinājis rindas ar seksīgu Karoq Sportline, kas nu nosacīti ir sērijas topmodelis, un dekoratīvi robustu Scout. Pavisam dekoratīvs tas gan nav, jo apakšas aizsargu imitācijas un no ārpuses neredzami nocietinājumi pret bezceļa nedienām papildināti ar obligāto visu riteņu piedziņu. Tā kā 4x4 šim modelim pieejams tikai kombinācijā ar 150 ZS dīzeļdzinēju un DSG pārnesumkārbu, tas vairs nav lētākais kompaktklases krosovers šaipus VW Tiguan. Līdz ar to mūsu uzmanība pievērsta priekšpiedziņas Karoq ar možu 1,5 litru benzīna dzinēju.
Kāds tas ir?
Škoda Karoq pārstāv stūraino un atklāti šķautņaino mūsdienu Škoda dizainu, kas patlaban definē čehu markas ražojumu estētiku. Optisko elementu izkārtojums un forma vēl joprojām raisa pretrunīgas reakcijas, taču ir godam izturējis laika pārbaudi: labi pilda savu funkciju, veicina atpazīstamību un joprojām nav novecojis. Jau kuro reizi izvirinot Karoq durvis, jāatzīst, ka tas, iespējams, ir vienīgais kompaktklases SUV, kāds vispār dzīvē nepieciešams: ērts, glīts un ar pašcieņu. Un ar Simply Clever bagāžas tīkliņu kaskādi bagāžniekā.
Karoq kabīne teorētiski prasītos pēc modernizācijas, bet praktiski tas vairs nav nepieciešams. Sportline nu ir virtuālais mērskalu panelis, jaunā Columbus navigācija (mēs dotu priekšroku Amundsen, jo tajā palikušas divas fiziskas pogas) un sporta stūre. Aprīkojuma līmenim krītoties, Karoq interjers kļūst pieticīgāks, taču nekad nepaliek pavisam trūcīgs. Sēdekļi ir dziļi un ar patīkamu sānu atbalstu, bet aizmugurē vietas joprojām ir vairāk nekā dažos vēlāk debitējušos līdzīga garuma SUV.
Kā tas brauc?
Škoda Karoq riteņu ģeometrijas iestatījumi acīmredzot atšķiras no radniecīgajiem Tiguan un Ateca (kas neparasti, jo Ateca ražo Škoda rūpnīcā). Karoq jau sākumā pārsteidza ar īsu stūri un ļoti mazu apgrieziena rādiusu, un iedzimtā izveicība vēl arvien imponē ikvienam, kas ķeras pie Škoda krosovera stūres. Ar 215/60 R16 riepām Karoq brauc vismīkstāk un bezrūpīgāk, tomēr 215/55 R17 izskatās labāk. 18 collu diski piešķir automašīnai stāju, bet 19” jau ir pārmērība.
Kopš dīzeļu atkāpšanās ēnā pusotra litra TSI dzinējs faktiski ir vienīgais rekomendējamais Karoq motors, jo trīscilindru bāzes dzinējam ir tikai manuālā pārnesumkārba. Starp citu, šāds Karoq nebūt nav tik kusls, kā varbūt izklausās. Tomēr formāts pieprasa divus pedāļus, un praktiskie izmēģinājumi pilsētā, uz šosejas, laukos, uz meža ceļa un mazliet pat kalnā apliecina absolūtu 1.5 TSI piemērotību pusotras tonnas smagam čehu krosoveram. Jā, tam nav pilnpiedziņas, taču jums to arī nevajag.
Pāatrinājums līdz 100 km/h prasa 9 sekundes, un patēriņš ir drīzāk “septiņi plus” uz 100 km, taču tā tomēr ir benzīna automašīna ar plakanu priekšu. Ar Škoda Karoq mierīgi var doties arī tālākos ceļojumos, jo tas nav tikai tipisks pilsētas džips, bet arī pilnvērtīgs tipiskā kompaktklases hečbeka aizstājējs.
Vai to ir vērts to pirkt?
Vienīgais, ar ko var aizšaut garām, pērkot Karoq, ir krāsa. Taču maz ticams, ka no 13 toņiem neviens nebūs jūsējais. Viss pārējais šajā auto jau ir izdomāts un izlemts jūsu vietā, turklāt pareizi. Paliek vien jautājums, cik tālu esat gatavi iet, lai katra diena ar Karoq patiktu vēl vairāk. Tā kā patlaban Škoda ir padomā īpašas Karoq cenas, šķiet, arī tas jau ir izlemts jūsu vietā.
Normunds Avotiņš
Jūs varētu interesēt arī
300 ZS klases traktoru salīdzinājums
Šajā PROFI testā piedalās septiņi 300 zirgspēku klases trakt...