Menu




Claas Lexion atjauninājumi

Testi 06.04.2023   

Claas Lexion atjauninājumi


Jauna kabīne un jauni modeļi

Pagājuši trīs gadi kopš Lexion jaunās paaudzes modeļu prezentēšanas, un tagad tas ir ieguvis ne tikai jaunu kabīni. Lielo kombainu Lexion 8000. sērijas saraksta sākumā ir pievienots jauns modelis, kā arī ir gaidāmi divi Montana modeļi.

Jau no Trion (profi Latvija 2021-10) pazīstamā kabīne, ar kādu tagad lepojas arī Lexion, ir ietilpīga, ar šauriem statņiem, kā arī papildu uzglabāšanas nodalījumiem. Turklāt ir parādījušās arī jaunas opcijas saistībā ar sēdekli, kuram tagad ir vēdināšana un 30° pagrieziena leņķis.

Stūres rats paliek, Laser Pilot atvadās

Diskutēt varētu par to, kāda jēga ir stūres statnim, it īpaši ņemot vērā to, ka sēdeklis aiz tā joprojām ir nedaudz nobīdīts pa labi. Taču šobrīd daudzfunkcionālās sviras vadība nav Claas plānos. Toties tagad ir dinamiskā stūrēšana, pateicoties kurai pilns pagrieziena leņķis tiek sasniegts ar divām trešdaļām apgriezienu. Ja reiz tiek pieminēta stūre, jāteic, ka (opcijas veidā piedāvātais) Field Scanner atkal ir atgriezies uz jumta un tam ir pašam savs tīrītājs un automātiska lauka malas noteikšanas funkcija, kas aiztaupa pārslēgšanu. Tādējādi Claas vēlas gandrīz pilnībā aizstāt Laser Pilot. Nākotnē tas būs pieejams tikai jaunajām Montana versijām Lexion 7700 (hibrīds) un 5500 (kratītāji).

Vēl viena priekšrocība, ko rada Field Scanner uzstādīšana, ir pieejamā Cemos opcija Auto Header. Tas nozīmē, ka sistēma nosaka labības garumu un atkarībā no tā automātiski regulē tītavu augstumu un horizontālo novietojumu. Vienlaikus var tikt automātiski regulēts arī Vario hedera pamatnes izbīdījums, kur tiek ņemts vērā labības plūsmas vienmērīgums, ko mēra kā slāņa biezumu padeves kanālā ar Cruise Pilot sistēmu, kas automātiski regulē kombaina kulšanas jaudu. Ar nepacietību gaidām pirmos praktisko izmēģinājumu rezultātus.

Jaunajā salonā ir vairāk vietas, šaurāki priekšējie statņi un jaunas opcijas sēdeklim.

Jauns padeves trumulis

Kas attiecas uz labības plūsmu, jaunums ir tā saucamā „maigā ievilkšana”. Pateicoties tai, pēc reversēšanas ar hidromotoru, labību plūsmu iespējams lēni un kontrolēti padot, pirms heders un padeves transportieris tiek palaists ar pilnu jaudu. Lieliski!

Claas ir pārveidojis padeves trumuli pirms rotoriem. Vienlaidu plāksnes ar V veida vidusdaļu tagad ir samainītas pret segmentos sadalītām lāpstiņām. Tās ir ar Premium line apstrādi pret nodilumu un spēs efektīvāk sadalīt un padot labības plūsmu uz rotoriem.

Jau ilgāku laiku pazīstama un praksē pārbaudīta ir 3D sietu kārba, kas spēj kompensēt līdz pat 20% lielu slīpumu. Šajā ziņā vēl lielāku funkcionālo uzticamību sola elektrohidrauliskā regulēšana, kā arī sensoru kontrole.

Dzinēji un bunkura lielums

Augstākā līmeņa modelim Lexion 8900 joprojām ir MAN dzinējs D42 ar darba tilpumu 16,2 l un jaudu 790 ZS. Ar lielo jaudas agregātu tagad tiks aprīkots arī Lexion 8800, kas nākotnē būs pieejams ar 700 ZS jaudu līdzšinējo 653 ZS vietā. Turklāt modelim 8800 nākošajā sezonā varēs iegādāties arī lielo 18 m3 bunkuru.

Lexion 8700 saglabājies Mercedes-Benz dzinējs OM473LA ar 15,6 l darba tilpumu. Taču tā jauda ir palielinājusies no 585 ZS līdz 626 ZS. Turklāt Harzevinkeles inženieri tagad zem abiem rotoriem ir novietojuši pa sešiem atdalīšanas kurvjiem. Nākotnē tie varēs rotēt ar līdz pat 1200 apgriezieniem minūtē līdzšinējo 1000 vietā. Modelis 8700 praktiski ir Lexion 780 pēctecis – sērijveida aprīkojumā tam ir 13,5 m3 graudu bunkurs, taču opcijas veidā ir pieejams arī 15 m3 bunkurs.

Lexion 8600 ar 550 ZS

Vēl tikai pietrūkst pēcteča tieši Vācijā tik ļoti iecienītajam Lexion 770. Toties sortimentā papildus tiks iekļauts Lexion 8600: šim starp lielajiem kombainiem nonākušajam salīdzinoši mazajam modelim gan ir MAN motors D26 ar darba tilpumu 12,4 l, nevis „zvaigžņu spēkstacija”. Tas nozīmē, ka ir jāsamierinās ar to, ka modelim 8600 ir tikai 550 ZS, nevis 585 ZS kā modelim 770.

Tas, vai tādēļ radīsies problēmas praksē, ir atkarīgs no apstākļiem. Profi izmēģinājums notika paugurainā apvidū uz dienvidrietumiem no Erfurtes, taču kviešu raža šeit bija 6 līdz 7 t/ha, proti, mazāka par caurmēra rādītāju. Neskatoties uz smalcinātāja izmantošanu, ar gandrīz 10,8 m drapera tipa hederu Convio slīpumā uz augšu bez problēmām varēja strādāt ar ātrumu 6 km/h un nešķita, ka dzinējam tas būtu par grūtu. Pateicoties tā pielāgošanās spējai, ielejās ar bagātīgāku ražu agregāts bija ļoti labi darbināms tuvu jaudas robežai.

Graudu bunkura tilpums Lexion 8600 sērijveida aprīkojumā ir 12,5 m3, bet opcijas veidā – 13,5 m3. Šeit nevar nepieminēt, ka Claas tagad ir ieviesis arī 18 m3 bunkuru bez atsevišķi uzstādītas malas (modeļiem 8800/8900). Kombainieri bija ar nepacietību gaidījuši elektriski grozāmo izplūdes piltuvi, kas ir ērti vadāma, izmantojot iecienītāko funkciju izvēlni. Iespaidīga ir opcijas veidā piedāvātā izplūdes caurule ar diametru 42, nevis 30 cm, kura nodrošina izkraušanas jaudu 180 l/s, ko var samazināt līdz 90 l/s, nospiežot pogu un apturot perpendikulāro gliemežtransportieri bunkurā. Izcili!

Jauna zudumu kalibrēšana

Kaut arī rūpnīcā uzstādītajā aprīkojumā joprojām nav paredzēta zudumu novērtēšana ar kastes izmešanas sistēmu, turpmāk Cemos Dialog soli pa solim sniegs kombainierim norādījumus par sensoru kalibrēšanu, kā ietvaros tiek gan iestatīts graudu veids un zudumu iespējamība, graudu skaita, masas vai tilpuma veidā izteikti zudumi, gan izmantots atmiņas taustiņš, lai fiksētu aktuālos sensoru mērījumus, caurplūdi utt., veicot fiziskos mērījumus uz lauka aiz kombaina. Tādējādi pēc izmērīto zudumu datu ievades jutību faktiski var pieregulēt automātiski.

Galvenais ir tas, ka kombainieris izvēlas tikai zudumu līmeni (piemēram, 0,5%), bet pārējais notiek automātiski – arī tad, ja vakarā ir gaidāms negaiss un iestatījums tiek vienkārši palielināts līdz 1%. Ar interesi gaidām pirmo pieredzi ar šo risinājumu – it īpaši tādēļ, ka nepietiek ar zudumu tvertņu nomešanu, jo zudumu sadalījums aiz kombaina ir nevienmērīgs.

Runājot par pelavu izkliedētājiem un radiālo sadalītāju, jāteic, ka arī šajā ziņā ir sagaidāmi atsevišķu detaļu uzlabojumi, piemēram, uzlabots vidējais ķīlis un jauna pārejas plāksne. Turklāt pelavu izkliedētāji tagad pagriežas tālāk uz aizmuguri, lai radiālais sadalītājs vienmērīgi izkliedētu visā darba platumā no sietu sistēmas izplūstošo pelavu un īso salmu materiālu.

Citas detaļas

  • Trīsdaļīgajiem spoguļiem ir pret vibrāciju noturīgs stiprinājums, taču tiem nav elektriska teleskopiskā mehānisma.

  • Loga tīrītājam ir lielāks piespiešanas spēks, un – tāpat kā Jaguar – regulāri mainās tā rotācijas virziens. Līdztekus uzlabotajiem gaisa filtriem nākotnē ir paredzēts arī kabīnes priekšfiltrs ar pašattīrīšanās funkciju.

  • Četri darba starmeši aizmugurē tagad ir novietoti horizontāli, lai labāk apgaismotu visu aizmugures zonas platumu.

  • Visi TerraTrac balstriteņi tagad ir aprīkoti ar eļļas līmeņa kontrollodziņiem. Diemžēl aprīkojumā joprojām nav skrāpju riteņu iekšpuses attīrīšanai.

  • Standarta instrumentu kārba tagad ir piepildīta ar premium klases instrumentiem.

Kopsavilkums

Kaut arī Lexion jaunajā kabīnē (pagaidām) trūkst tādu komforta funkciju kā masāžas sēdeklis, elektriskā durvju slēdzene vai izklaides sistēma, kurā var integrēt viedtālruni, toties skaņas izolācija, gaisa kvalitāte un pārskatāmība ir visaugstākajā līmenī. Kas attiecas uz lietošanas universālumu jebkādos apstākļos, Lexion ir patiesi nepārspējams.

Turklāt tam ir arī hedera regulēšana Auto Header un jaunā zudumu kalibrēšanas sistēma, kas neapšaubāmi nosaka nākotnes mērauklu kombainiera atslogošanas ziņā. Tādēļ Lexion 8600 kā „mazākais starp lielajiem” noteikti ir labs sākotnējais risinājums saimniecībām, kuras apsaimnieko lielas platības ar nelielu no viena hektāra novācamo tonnu skaitu.

TEHNISKIE DATI

CLAAS LEXION 8600 TT

HEDERS

Convio 1080 ar pļaušanas platumu 10,74 m

KUĻMAŠĪNA

Hibrīdā kuļmašīna APS Synflow, paātrinātājs ar diametru 45 cm, kuļtrumulis ar diametru 75,5 cm un platumu 1,7 m, priekškūlēja laukums 0,47 m2, kuļkurvja laukums 1,55 m2

ATLIKUŠO GRAUDU ATDALĪŠANA

Divi rotori ar diametru 45 cm un ātrumu līdz 1200 apgr./min, garums 4,2 m, četri hidrauliskie rotora vārsti

ATTĪRĪŠANA

Jet Stream ar elektrisku sietu regulēšanu, sietu laukums 6,2 m2, astoņdaļīgs turbīnas ventilators

GRAUDU SAVĀKŠANA

Graudu bunkurs ar tilpumu 13,5 vai 15,0 m3, izkraušanas jauda 130 vai 180 l/s (opcija)

SMALCINĀTĀJS

Salmu smalcinātājs ar radiālo sadalītāju, izsviešanas virziena pielāgošana, smalcinātāja apgriezienu skaita hidrauliska regulēšana (opcija)

DZINĒJS

Sešcilindru MAN D26, darba tilpums 12,4 l, maks. jauda 405 kW/550 ZS, V pakāpes izmešu standarts, Dynamic Cooling

GAITAS IEKĀRTA

Hidrostatiskā transmisija ar 2 pārnesuma pakāpēm, kāpurķēžu mehānisms ar hidropneimatisku atsperojumu (priekšā), 500/85 R34 riepas (aizmugurē), 40 km/h

CENAS BEZ PVN

Lexion 8600 TT – 427 500 EUR, heders Convio 1080 + ratiņi – 124 900 EUR

Ražotāja informācija

PROFI LATVIJA NR.34 (2023-2)

 





gallery image
gallery image
gallery image
gallery image

Jūs varētu interesēt arī


Testi

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

Motors no superauto un citi tehnoloģiski stiķi padara amerik...

Testi

Pikapa Ford F-150 tests

Pikapa Ford F-150 tests

Amerikāņu pikapu zvaigzne piestāj Latvijā. Šķiet, ka uz pali...

Testi

PROFI TESTS: 50 ZS traktoru salīdzinājums

PROFI TESTS: 50 ZS traktoru salīdzinājums

Šajā profi lielajā testā salīdzināti seši 50 ZS klases trakt...