Menu




Kuhn Optimer L 9000

Testi 26.04.2023   

Kuhn Optimer L 9000


Precīza pielāgošanās lauka reljefam

Profi jau ziņoja, ka Agritechnica 2019 izstādē tika prezentēti Kuhn Optimer rugaines disku kultivatori platākajās versijās L9000 (9,0 m) un L12000 (12,0 m). Tagad profi bija iespēja izbraukt tīrumā ar Optimer L 9000.

Pirmajā seklajā rugaines apstrādē svarīga ir jauda uz laukuma vienību. Šādu darbu veikšana Optimer L 9000 problēmas nesagādā. Kuhn savai Optimer L sērijai pēc izvēles piedāvā diskus ar rupju vai smalku zobu dalījumu un diametru 510 mm, sasvēršanas leņķi 16° un slīpumu 6° darba dziļumam 3 līdz 10 cm. Diski ir aprīkoti ar bezapkopes gultņiem, atsevišķi piekarināti ar 15 cm atstatumu un ar elastomēra bloku palīdzību aizsargāti pret pārslodzi. 55 cm augstais rāmis nodrošina pietiekami daudz brīvas vietas, lai novērstu nosprostošanos.

Griešanās uz veltņa

Apgriežoties lauka galā, atbalstam kalpo priekšējie kopētājriteņi, kas ir pagriežami par 360°, un veltnis. Strādājot uz lauka, transportēšanas šasija, paliek pacelta. Disku virzību noteiktā dziļumā nodrošina kopētājriteņi ar izmēru 400/60 x 15.5 un fiksētais U profila dubultveltnis ar diametru 600 mm.

Darba dziļuma iestatīšana notiek centralizēti, divās vietās, kultivatora kreisajā pusē: pirmkārt, pie kreisā kopētājriteņa ar bīdāmas atdures palīdzību tiek izslēgts vārsts pie pacelšanas hidrocilindra. Tā kā hidrocilindru pārslēgšana notiek sinhroni, iestatīšana pie labā kopētājriteņa nav nepieciešama, un tas ir ļoti labi. Otrkārt, tāpat tiek iestatīts hidrocilindrs uz jūgstieņa, kas kalpo kā devēja cilindrs veltņa aktivēšanas hidrocilindram. Pateicoties pacelšanai ar paralelograma mehānismu, disku sekcija vienmēr saglabā paralelitāti ar zemi.

Apgriežoties lauka galā, kultivators balstās uz priekšējiem kopētājriteņiem un veltņa segmentiem.

Novirzīšanās uz sāniem, ko izraisa atšķirīga augsnes pretestība pie pirmās un otrās disku rindas, ir izplatīta disku kultivatoru problēma. Kuhn to risina, izmantojot bez instrumentiem nolokāmas skavas pie kopētājriteņu hidrocilindriem. Pateicoties tām, disku sekcija tiek nedaudz sasvērta uz aizmuguri, un līdz ar to mazliet samazinās pirmās disku rindas darba dziļums. Tādējādi tiek novērsta novirzīšanās uz sāniem, un Optimer taisni pārvietojas aiz traktora.

Steady Control

Aiz nosaukuma Steady Control slēpjas hidrauliskā spiediena izlīdzināšanas sistēma, kuras uzdevums ir uzlabot pielāgošanos tīruma reljefam. Tas tiek panākts, nodrošinot vienmērīgu spiedienu rāmja sānu segmentu atlocīšanas hidrocilindros. Tas palīdz tiem pielāgoties lauka virsmas kontūrai, vienlaikus saglabājot nemainīgu spiedienu uz diskiem un līdz ar to – konstantu vilkšanas kustību. Divi manometri parāda spiedienu, kam pakļauti sānu elementi. To, ka spiedienam (atkarībā no lietojuma 30 – 50 bar) ir jābūt pareizam, apliecināja arī šis izmēģinājums: sākumā spiediens bija nepietiekams, un sānu elementi ārpusē strādāja pārāk sekli. Savukārt pēc pareiza spiediena noregulēšanas Optimer darba dziļums bija nemainīgs gan pacēlumos, gan iedobēs. Pastāv arī iespēja pakļaut hidrocilindrus maksimālam spiedienam. Taču šādā gadījumā disku kultivators darbojas kā nekustīga vienība.

Transportēšanai pa ceļiem kultivators ir salokāmas līdz 3 m platumam un 4 m augstumam.

Tradicionāla salocīšana

Transportēšanai pa ceļu ārējie segmenti tiek vertikāli salocīti. Lai iegūtu gabarītplatumu 3 m, diski automātiski tiek hidrauliski ievilkti seklākajā darba pozīcijā. Lai transportēšanas augstums nepārsniegtu 4 m, abi malējie diski pirms salocīšanas ir jāpieloka manuāli.

Aiz šasijas novietotā izlīdzināšanas veltņa nobīdītais, 4 m platais vidējais segments tiek salocīts atsevišķi. Salocīšanas un atlocīšanas procesa vadībai tiek izmantota vadības ierīce KTS 22, ar kuras palīdzību pāreja no transportēšanas stāvokļa uz darba stāvokli un otrādi notiek, nospiežot taustiņu. Turklāt ir arī indikācija, kas parāda sānu elementu aktuālo novietojumu un to, vai diski ir pacelti vai nolaisti.

Starp citu, runājot par šasiju, jāpiemin, ka transporta ass, kas ir novietota aiz izlīdzināšanas veltņa, lai nodrošinātu optimālu sekošanas kustību, sērijveida variantā ir aprīkota ar pneimatiskajām bremzēm un 560/60 R22.5 izmēra riteņiem.

TEHNISKIE DATI

Darba platums

9,00 m

Transportēšanas platums/augstums

3,00/4,00 m

Disku diametrs

510 mm

Disku skaits

72

Sasvēršanas leņķis/slīpums

16/6°

Rāmja augstums

55 cm

Hidroizvadi

3, divkāršas darbības

Masa

9150 kg

Šasijas apriepojums

560/60 R22.5

Kopētājriteņu apriepojums

400/60 x 15.5

Nepieciešamā jauda

no 199 kW/270 ZS

Cena no (bez PVN)

80 000 EUR

Ražotāja informācija

VIDEO: https://www.profilatvija.lv/articles/483/kuhn-optimer-l-9000-video

PROFI LATVIJA NR.30 (2022-2)

 





Jūs varētu interesēt arī


Testi

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

Motors no superauto un citi tehnoloģiski stiķi padara amerik...

Testi

Pikapa Ford F-150 tests

Pikapa Ford F-150 tests

Amerikāņu pikapu zvaigzne piestāj Latvijā. Šķiet, ka uz pali...

Testi

PROFI TESTS: 50 ZS traktoru salīdzinājums

PROFI TESTS: 50 ZS traktoru salīdzinājums

Šajā profi lielajā testā salīdzināti seši 50 ZS klases trakt...